Ťažkosti so sústredením? Vyskúšajte tieto 4 spôsoby ako zlepšiť koncentráciu pri práci
27. 7. 2023, 8:00 (aktualizované: 30. 5. 2024, 21:38)

Zlepšite svoju koncentráciu a produktivitu pri práci, pomôže vám k úspešnému a menej stresujúcemu životu. Toto sú štyri osvedčené spôsoby, ako to dosiahnuť.
Určite ste niekedy zažili chvíle, keď vám unikali myšlienky alebo ste mali ťažkosti sústrediť sa aj na tú najjednoduchšiu úlohu. Existuje viacero osvedčených spôsobov, ako tomuto zabrániť, a ktoré vám pomôžu zlepšiť koncentráciu a produktivitu.
To najťažšie urobte čo najskôr
Keď začnete deň s náročnou úlohou, vytvoríte si väčší pocit zodpovednosti a motivácie. Práca na ťažších úlohách, ktoré si vyžadujú vašu plnú pozornosť a koncentráciu, vás môže nabudiť a poskytnúť vám pocit úspechu po ich dokončení.
Taktiež vás počas dňa už nebudú zaťažovať. Po ich dokončení budete mať menej stresu a získate väčšiu dávku sebadôvery, čo vám pomôže pri ďalších úlohách. Ľahšie úlohy vám potom prídu oveľa jednoduchšie a môžete ich zvládnuť efektívnejšie.
Odstráňte všetko, čo vás ruší
Zdroj: Shutterstock
Odstráňte všetko, čo vás ruší.
Ak chcete zlepšiť vašu koncentráciu pri práci, snažte sa odstrániť veci, ktoré vás rozptyľujú. Týmto si vytvoríte prostredie, ktoré podporuje vašu efektivitu a kreativitu.
Možno sa vám bude pracovať lepšie, keď vypnete zvuk notifikácií a dáte mobil do tichého režimu. Ak vám robí problém hluk z okolia alebo hluční kolegovia, môžete použiť slúchadlá s redukciou hluku alebo si pustiť relaxačnú hudbu.
Udržujte si stôl a pracovný priestor čistý a dobre zorganizovaný. Odstráňte nepotrebné veci a dokumenty, ktoré vás môžu rozptyľovať, a uistite sa, že máte všetky potrebné pracovné nástroje a materiály na dosah.
Spravte si prestávky
Zdroj: Shutterstock
Spravte si prestávky.
Po dlhšom období neustálej práce sa váš mozog unaví. Prestávky vám umožňujú oddýchnuť si od práce, obnoviť svoju energiu a znovu sa sústrediť na potrebné úlohy.
Nepretržitá práca bez prestávok môže viesť k vyhoreniu a zníženiu pracovnej efektivity. Počas prestávok má váš mozog čas na oddych a pracuje v podvedomí. To môže podporiť kreativitu a pomôže vám prísť s novými nápadmi alebo riešeniami, ktoré by ste inak mohli prehliadnuť.
Možno to znie zvláštne, ale pravidelné prestávky môžu v skutočnosti zvýšiť celkovú pracovnú produktivitu. Keď si dáte prestávku, váš mozog a telo sa zregenerujú, čo vám umožní pracovať rýchlejšie po návrate k vašim úlohám.
Už ste počuli náš podcast?
Nestresujte sa
Zdroj: Shutterstock
Nestresujte sa.
Keď sa naučíte zvládať stres, zlepšuje sa vaša schopnosť sústrediť sa, zvládať úlohy a udržiavať pozitívny postoj voči práci.
Snažte sa nájsť rovnováhu medzi prácou a voľným časom. Dávajte si pozor, aby ste sa nezaplietli do nekonečnej práce bez žiadnych vedľajších aktivít. Raz za čas si môžete dopriať oddych, čas s rodinou a priateľmi a venovať sa tomu, čo vás baví.
Plánovanie vašich pracovných úloh vopred môže znížiť chaos a tlak, ktorý na seba vytvárate. Vytvorte si „to-do“ zoznam alebo kalendár, aby ste mali prehľad o tom, čo je potrebné urobiť.
Nebojte sa hovoriť o svojich pocitoch so svojimi kolegami alebo nadriadenými. Podpora a porozumenie od ostatných vám môžu výrazne pomôcť zvládať stresové situácie.
Pri dodržiavaní týchto tipov si môžete vytvoriť lepšie pracovné prostredie a dosiahnuť vyššiu úroveň sústredenia a produktivity. Pamätajme si, že nejde len o to, koľko času trávite v práci, ale ako efektívne ho dokážete využiť.