MENU
zdravy-zivot

Znížte si tlak za 10 minút prirodzene a bez liekov. Naučte sa 6 spôsobov, ako na to

Naučte sa niekoľko trikov, ktoré vám pomôžu regulovať krvný tlak.
Zdravý život

Znížte si tlak za 10 minút prirodzene a bez liekov. Naučte sa 6 spôsobov, ako na to

Pohodlne sa posaďte a venujte si pár minút čas. Hypertenzia je pre telo nebezpečná, dá sa ju však udržať pod kontrolou.

Ste nervóznejší než obvykle, máte bolesti hlavy, hučí vám v ušiach alebo cítite tlak na hrudi? Príznakov vysokého tlaku môže byť omnoho viac. Hypertenzia je však zradná v tom, že ju vo väčšine prípadov nemusíte vôbec cítiť. Prezradí ju až preventívne meranie na tlakomery. Vysoký krvný tlak dokáže pri dlhodobom pôsobení zapríčiniť mnohé zdravotné problémy. Lenže skôr, než si dáte predpísať lieky, skúste niekoľko jednoduchých techník, ktoré vám ho pomôžu udržať pod kontrolou. 

Čítajte aj: TOP znižovače tlaku. Vyjedzte si zdravé srdce s týmito dobrotami

Výšku tlaku dokážete efektívne znížiť prostredníctvom niekoľkých zmien v životnom štýle - zaradiť pravidelný pohyb, skoncovať s fajčením, naučiť sa správne dýchať a zhodiť nadbytočné kilá. Viditeľné a okamžité výsledky pre zlepšenie čísel na tlakomery však dokážu priniesť overené triky už za 10 minút. Posaďte sa a vyberte si spôsob, ktorý vám bude vyhovovať. 

Ľavá nosná dierka

Môže sa to zdať zvláštne, no tento spôsob ako udržať krvný tlak pod kontrolou, skutočne funguje. Je to vďaka tomu, že hlboké brušné dýchanie cez ľavú nosnú dierku uvoľní krvné cievy. Ako na to? Pohodlne sa posaďte a vystrite chrbát. Ľavú ruku si položte na brucho, zatvorte pravú nosnú dierku pravým palcom a zhlboka sa nadýchnite ľavou nosnou dierkou. Niekoľko sekúnd vydržte a potom vydýchnite. Pomaly dýchajte iba ľavou nosnou dierkou asi 5 minút.Môže sa to zdať zvláštne, no tento spôsob ako udržať krvný tlak pod kontrolou, skutočne funguje. Je to vďaka tomu, že hlboké brušné dýchanie cez ľavú nosnú dierku uvoľní krvné cievy. Ako na to? Pohodlne sa posaďte a vystrite chrbát. Ľavú ruku si položte na brucho, zatvorte pravú nosnú dierku pravým palcom a zhlboka sa nadýchnite ľavou nosnou dierkou. Niekoľko sekúnd vydržte a potom vydýchnite. Pomaly dýchajte iba ľavou nosnou dierkou asi 5 minút.
Môže sa to zdať zvláštne, no tento spôsob ako udržať krvný tlak pod kontrolou, skutočne funguje. Je to vďaka tomu, že hlboké brušné dýchanie cez ľavú nosnú dierku uvoľní krvné cievy. Ako na to? Pohodlne sa posaďte a vystrite chrbát. Ľavú ruku si položte na brucho, zatvorte pravú nosnú dierku pravým palcom a zhlboka sa nadýchnite ľavou nosnou dierkou. Niekoľko sekúnd vydržte a potom vydýchnite. Pomaly dýchajte iba ľavou nosnou dierkou asi 5 minút.
Zdroj: Shutterstock

Môže sa to zdať zvláštne, no tento spôsob ako udržať krvný tlak pod kontrolou, skutočne funguje. Je to vďaka tomu, že hlboké brušné dýchanie cez ľavú nosnú dierku uvoľní krvné cievy. Ako na to? Pohodlne sa posaďte a vystrite chrbát. Ľavú ruku si položte na brucho, zatvorte pravú nosnú dierku pravým palcom a zhlboka sa nadýchnite ľavou nosnou dierkou. Niekoľko sekúnd vydržte a potom vydýchnite. Pomaly dýchajte iba ľavou nosnou dierkou asi 5 minút.

Vyskúšajte ďalšie spôsoby, ako mať krvný tlak pod kontrolou. Čítajte ►►►

Pokračovať Ďalej (1/6)

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia