Slané oriešky, tyčinky či party pečivo nie sú práve ideálnymi potravinami pre naše telo. Okrem toho, že je v nich veľa soli, ktorá viaže vodu a zvyšuje tlak, sú vysoko kalorické a upravujú sa smažením pri vysokých teplotách, takže obsahujú aj nebezpečný akrylamid.

Čítajte tiež: RECEPT: Odštartujte jarný detox! Fantastické ľanové sušienky, z ktorých nepriberiete

Odborníci odporúčajú nahradiť denné maškrtenie medzi jedlami či večerné zobkanie pri televízii mrkvou, kalerábom alebo mladým zelerom. Nechutia vám? Rozumieme. Je pravda, že človek nedokáže prejsť zo dňa na deň z úplne nezdravej stravy na zdravú. Ak vám mrkva nesedí, skúste niečo iné. Vhodnou náhradou na zakusnutie môžu byť cícerové chrumky.

Cícer sa vracia

Cícer je strukovina pripomínajúca hrach či sóju. Obsahuje bielkoviny, množstvo vitamínov a minerálnych látok, má vysoký obsah zdravých tukov a vlákniny, je však nízkosacharidový, takže sa nemusíte báť, že priberiete. Pochádza zo Stredného východu, ale je obľúbený aj v Stredomorí a najmä na Balkáne. Poznali ho i naši predkovia, hoci v našich končinách postupne upadol do zabudnutia.

Milujete HUMMUS, no chce to zmenu chuti? Skúste ho takto! 3. recept je delikátnym prekvapením

Dnes ho nájdete takmer v každej modernej kuchyni. Môžete ho použiť do zeleninového šalátu, pri príprave mäsa, napríklad jahňaciny, cestovín, rôznych teplých zeleninových jedál a polievok. Typický je falafel, čo sú mleté cícerové guľôčky, alebo hummus, cícerová nátierka. Cícerové chrumky sú nízkosacharidové a prijateľné aj pre vegetariánov a vegánov. Ľahko sa pripravujú a sú chutnou náhradou za rôzne nezdravé maškrty.

Cícerová chrumkavá pochúťka

Cícerová chrumkavá pochúťkaCícerová chrumkavá pochúťka
Cícerová chrumkavá pochúťka
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Na cícerové chrumky potrebujete:

  • 400 - 600 sterilizovaného cíceru z konzervy,
  • chuťovo neutrálny olej, najlepšie repkový alebo slnečnicový
  • 1 ČL soli,
  • 1 ČL kajenského korenia alebo čili prášku,
  • 1 ČL mletej rasce,
  • 1 ČL sladkej alebo štipľavej papriky v prášku,
  • 1 ČL čerstvého vytlačeného cesnaku alebo cesnakového prášku (ale ak vám prekáža, nemusí byť)

Pripravte si bielkovinovú bombu. Cícer zasýti, zlepší postavu a obsahuje veľa železa

Cícer z konzervy pred použitím prepláchnite a nechajte odkvapkať. Môžete použiť aj suchý cícer, ktorý však treba pred úpravou na niekoľko hodín namočiť do vody podobne ako iné strukoviny a potom uvariť.
Postup: 

Cícerové zrná ochuťte koreninami podľa chuti a pečte 30 až 35 minút v elektrickej rúre pri teplote 175 stupňov, v teplovzdušnej pri teplote 190 stupňov.

Čítajte tiež: