MENU
zdravy-zivot

Z XXL na FITNESSKU: Moniku zaguľatila sedavá práca. Dnes motivuje Slovenky

Kedysi bola Monika veľká a znechutená životom.
Zdravý život

Z XXL na FITNESSKU: Moniku zaguľatila sedavá práca. Dnes motivuje Slovenky

Zo životom znechutenej, neistej a bucľatej Moniky sa v priebehu roka stala sebavedomá a štíhla fitnestrénerka.

Sedavá práca, antikoncepcia, žiadny pohyb a pojedanie pri telke zaguľatilo vždy štíhlu Moniku Ludasovú (28) na 76-kilogramovú ženskú. „Po päťročnom vzťahu som sa rozišla s priateľom, z Tvrdošoviec som sa presťahovala do Bratislavy, pre mňa úplne cudzieho mesta. Chcela som začať nanovo. Ešte rok som sa však statočne vykrmovala. Popritom som začínala a rýchlo aj ukončovala všemožné diéty a to ma čoraz viac demotivovalo. Neverila som si a stále som riešila svoj vzhľad.“ Keď to už doťahovala na 78 kíl, Monika sa nahnevala a začala chodiť do fitka.

Súťaž ma naštartovala

„Vôbec som nevedela, ako na to. Založila som si blog a písala o tom, že netuším, ako mám cvičiť ani čo mám jesť. Onedlho som si na svojej ‚fanpage‘ našla odkaz od trénera, že mi dá skúšobnú konzultáciu zadarmo.“ A tak sa začala Monikina spolupráca s Mišom Duchoňom, ktorý ju po mesiaci tréningu nahovoril, aby sa prihlásila do súťaže ‚Do formy 2014‘ vyhlásenú časopisom pre športovcov. Išlo o to, čo dokáže urobiť so svojím telom za tri mesiace. „Myslela som na bývalého frajera a, hoci som ho už nechcela späť, motivovalo ma, že by mohol uvidieť v časopise moju štíhlu fotku. Mišo mi pripravil tréningový plán aj zásady stravovania.“ Monika o všetkom obšírne blogovala a pozitívne ohlasy ľudí ju často podržali.

Ženy motivuje vlastným príkladom. Ženy motivuje vlastným príkladom.
Ženy motivuje vlastným príkladom.
Zdroj: archív ML
 
 Mínus 16 kíl

„Môj život bola takmer len práca, cvičenie, váženie potravín a varenie jedla. Nič viac. Dokonca som v tom čase menila zamestnanie a musela som chodiť na dvanástky do starej práce a na osemhodinové zaúčanie do novej. Preto ma dnes dokáže nahnevať, ak niekto tvrdí, že na cvičenie nemá čas.“

Posledné dva týždne pred koncom súťaže trénovala dvojfázovo a podobne ako kulturisti nasadila odvodňovanie, aby sa jej vyrysovali svaly. „Ale to bol nezdravý extrém, pri normálnom cvičení sa to nerobí. Výsledok súťažnej premeny bol mínus šestnásť kíl. So svojím novým telom som vyhrala česko-slovenskú súťaž!“ Priznáva, že po nej dva týždne len jedla. „Cítila som, že zase ‚kysnem‘ a chýbalo mi cvičenie! Z veľkosti XXL som prešla na S, ale čo je ešte dôležitejšie, prestala som sa podceňovať a riešiť, kto si čo o mne myslí. Konečne som bola so sebou spokojná.“

Motivujem vlastným príkladom

Ešte pár mesiacov trvalo, kým sa Monika rozhodla pre skok do neznáma. „V januári 2015 som všetky svoje úspory dala za certifikovaný trénerský kurz. Šéf ma vysmial, keď som v práci dala výpoveď a priznala, že chcem robiť trénerku a motivovať ľudí. No do dvoch dní od zverejnenia prvého kurzu som ho mala obsadený!“

Sexi postavu môžete mať rýchlejšie! Jediný cvik útočí na tuk a svaly celého tela 
Sledujte VIDEOTRÉNINGY na iZdravie.sk!
Tréner zadarmo: Tieto FITNESS APPKY vás dostanú do TOP kondície

Odvtedy sa nezastavila

Spravila si ďalšie kurzy, robí osobnú aj skupinovú trénerku, motivačné semináre, koučuje on-line aj Slovenky žijúce v zahraničí, je spoluautorka kníh zdravých receptov, stala sa otužilcom a každý týždeň sa so slovenskými Ľadoborcami kúpe v jazere. „Môj životný štýl sa kompletne zmenil. A k tomu istému vediem aj ženy, ktoré trénujem. Ako sa menia, tak im stúpa sebavedomie a viac sa usmievajú. A šťastní ľudia priťahujú k sebe ďalších šťastných ľudí. Žijeme len raz, tak vyťažme z toho všetko, čo sa dá!“

Monikine zásady chudnutia

1. Aspoň na začiatku cvičte s trénerom - naučí vás narábať so svojím telom, aby ste si nespôsobili úraz, ako dýchať, čo jesť (bez trénera to v začiatkoch ľahšie vzdáte). Hľadajte ho na základe odporúčaní.

2.Nedajte sa odradiť okolím – ak niekto spochybňuje vaše snaženie, nestýkajte sa s ním.

3.Zabudnite na výhovorku „nemám čas“ – pri dobrej vôli sa všetko dá časovo zladiť.

4.Dajte si verejný záväzok – napríklad cez sociálnu sieť, ak sa potom vzdáte, budete sa cítiť hlúpo.

5. Stavte sa s niekým – výhra bude schudnutie, pri prehre niečo stratíte (napríklad strata 200 E z vlastnej peňaženky motivuje viac ako výhra 200 E)

6. Získajte sebaúctu – cvičenie a schudnutie vám dajú spokojnosť, sebadôveru, pozitívny pohľad na život

7. Nehovorte si, „čo by bolo keby“ – ak treba niečo zmeniť, spravte to teraz

FOTO: Ako sa do leta zbaviť celulitídy? 10 jednoduchých krokov a pomoc z prírody 

Jedálny lístok v kocke

„Ide o to, aby strava bola čo najprirodzenejšia a z kvalitných zdrojov.“

  • Bielkoviny: všetko mäso vrátane rýb a diviny – hlavne grilované či na masle, vajcia, plnotučné mliečne výrobky z dvora.
  • Tuky: maslo, olivový, kokosový, MCT olej, rybí tuk, orechy, semená.
  • Sacharidy – basmati a jazmínová ryža, bataty, bobuľové ovocie, jablká, banány – sacharidy však len po tréningu.

Ďalšie príbehy, ktoré vás motivujú:  
V škole sa jej smiali, dnes jej lichotia. Rázna zmena ubrala Tatiane 55 kíl

Jej príbeh nakopne aj vás! Za 9 mesiacov schudla 50 kíl
Lekári ju odkázali na vozíček. Dnes je fitnesskou a radí ľuďom so skoliózou​
140 kilový tučko je preč! Danny porazil depresiu a nestíha odháňať dievčatá
FOTO: Mamička schudla vďaka synovi 40 kg! Zážitok na dovolenke ju nakopol

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

V akom veku sa zvykne dieťaťu prestať zhoršovať krátkozrakosť?

Krátkozrakosť býva často dedičná. Tak ako píšete, máte to v rodine. Stredný typ krátkozrakosti (to je typ u Vášho syna) začína v detskom veku a postupne narastá až do obdobia okolo 20. roku života. Môže dosahovať  približne od -4 do -7 dioptrií. Po 20. roku života sa progresia krátkozrakosti výrazne spomalí, ale ešte stále môže mierne narastať aj do 35. roku života. Preto je nevyhnutné, aby deti do 18 rokov s krátkozrakosťou chodili na pravidelné očné kontroly minimálne raz ročne. A podľa potreby sa im  upravovali, teda zvyšovali dioptrie.  Krátkozrakosť sa časom nezlepší. Podstatou krátkozrakosti je predlžovanie očnej gule. Tým, že sa oko predlžuje a nezastavilo sa v raste, predlžuje sa predozadná os oka. Lúče, ktoré dopadajú do oka, sa lámu pred sietnicou, a preto vzniká neostrý obraz. Ak pred oko dáme mínusové sklo, takzvanú rozptylku, lúče sa rozptýlia a zalomia presne na sietnicu. Obraz sa tak zaostrí. V dnešnej dobe máme k dispozícii aj kontaktné šošovky, ktoré syn môže začať časom nosiť. V prípade, ak bude mať po 20. roku života stabilné dioptrie, tak môže zvažovať aj bezbolestné, bezpečné a rýchle laserové operačné odstránenie dioptrií s využitím femtosekundového lasera. V tomto prípade je však dôležité dbať na precízne vstupné vyšetrenie a výber samotnej kliniky.

čítať viac

Päťročný kaká do plienky. Je to hanba! Ako ho to odučiť?

Nikdy na dieťa netlačte. Nedovoľte, aby prevládali pri „odplienkovaní“ negatívne emócie. Veľa s ním hovorte. Vek päť rokov je už dosť hraničný, takému „veľkému“ dieťaťu už dokážete veľa vecí vysvetliť. Verím, že ste to skúšali aj pomocou hračiek. Mackovia a iní plyšoví kamaráti musia predsa tiež kakať. Deti to ľahšie pochopia a postupne zavedú do praxe. Skúste najprv nočník alebo redukciu na toaletu. Je možné , že sa váš synček bojí veľkej a hlbokej misy, zvuku pri splachovaní, nestability pod nohami, ktoré mu visia vo vzduchu. Pomáha podložiť pod nožičky stolček. Keď hovoríte, že ste už vyskúšali všetko, tak vám len môžem odporučiť návštevu detského psychológa.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor