MENU
zdravy-zivot

S vysokým tlakom neseďte na gauči! Naopak, takto si vylepšíte hodnoty

Vysoký krvný tlak
Zdravý život

S vysokým tlakom neseďte na gauči! Naopak, takto si vylepšíte hodnoty

Cielená a pravidelná pohybová aktivita vám môže vylepšiť hodnoty krvného tlaku. Aká fyzická aktivita je ideálna?

Pravidelný pohyb otvára vo svaloch vlásočnice, zlepší sa prietok krvi a výsledkom je pokles krvného tlaku. Pri hypertenzii sú ideálne vytrvalostné pohybové aktivity. Ak sa im budete venovať pravidelne, môžete si znížiť tlak o 10 mm ortuťového stĺpca. Nemusíte na špičkovej úrovni, ale v určitom tempe a hlavne s radosťou!

Pozrite si 5 ideálnych športov pre vaše srdce

1. Stačí chodiť

Výhodou chôdze je, že odbúrava napätie, čo nie je pri vysokom krvnom tlaku na zahodenie. Ak však chcete urobiť pre srdce viac, musíte kráčať cielene. Klasická prechádzka z nohy na nohu, sa ako pohyb nepočíta. Chôdza na čerstvom vzduchu musí mať tempo, inak sa pozitívne účinky nedostavia. Každý deň by ste mali prejsť minimálne desaťtisíc krokov.

Pomôžu aj palice

Vyskúšajte nordic walking, teda severskú chôdzu s palicami. Pohyb musí byť opäť rázny a mať svoje tempo. Platí to nielen pre kroky, ale i pre prácu rúk. Zvoľte si špeciálne palice, ktoré sú určené na nordic walking. Majú slučku, vďaka ktorej držia na dlani. Keď sa dostane palica za chrbát, jednoducho ju pustíte uvoľnením prstov, vpredu ju znova chytíte.

Ak si pri technike neveríte, obráťte sa na inštruktorov nordic walkingu. Pravidelná chôdza s palicami vám precvičí nielen deväťdesiat percent svalstva celého tela, ale zlepší elasticitu ciev. Posilňuje srdcovo-cievny systém, ale i kĺby či väzivá. Riziko zranenia: minimálne.

Čo vás dá ešte do pohody? ►►►

Pokračovať Ďalej (1/5)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Naše bábätko cez deň nespáva. Ako mu upraviť režim?

Potreba spánku dvoj- až trojmesačného bábätka sa nemení z hľadiska priemerného času spánku, ale dochádza k posunu denného a nočného spánku. Nočný čas sa predlžuje a denný sa skracuje. Priemerná doba denného spánku je 4-5 hodín. Počet odpočinkov počas dňa medzi tretím až štvrtým mesiacom až prvým rokom klesá. Uprednostňujte zaspávanie v pokojnej atmosfére, zachovávajte rovnaký rituál uspávania. Cez deň buďte čo najviac spolu vonku, ak ste doma, vpusťte do bytu čo najviac svetla. Počas dňa sa spolu veľa hrajte, maznajte, rozprávajte, v noci podľa možnosti nerozsvecujte svetlo a obmedzte dlhší kontakt. Buďte flexibilní na potreby a požiadavky dieťatka. Jemný zvuk v pozadí neprekáža, ale veľkému hluku sa vyhnite.

čítať viac

Kedy je najvyšší čas vymeniť detskú kefku za „dospelácku“?

Je to veľmi individuálne. Neexistuje správny vek, alebo tabuľka, podľa ktorej sa riadiť. Dôležité je, aby boli zúbky dobre vyčistené a aby ste ich do 12 roku života dieťatka dočisťovali. Všeobecne ale platí, že menšou kefkou sa zuby čistia lepšie a dôslednejšie. Mám veľa dospelých klientov, ktorí si kvôli menším ústam nedokážu dôkladne vyčistiť zuby „dospeláckou“ kefkou a odporúčam im preto používať tie detské. Keď ju ale budete chcieť vymeniť, siahnite skôr po takej, ktorá má menšiu hlavičku a hlavne rovné štetinky. Určite by som ale aspoň do tých 12 rokov zostala pri detskej kefke.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor