MENU
zdravy-zivot

Pomocník pri chudnutí? Obyčajná voda, ale v TOMTO množstve

Pitie vody vám pomôže rýchlejšie schudnúť.
Zdroj: Shutterstock
Zdravý život

Pomocník pri chudnutí? Obyčajná voda, ale v TOMTO množstve

Vodu pijeme, aby naše telo normálne fungovalo. No jej bonusom je, že pomáha chudnúť! Ak nepijete dosť, toto by mohol byť argument, aby ste konečne začali piť dostatočné množstvo obyčajnej vody.

Viaceré štúdie potvrdili, že pitie väčšieho množstva vody pomáha schudnúť. Ak sa snažíte zhodiť sviatočné kilá nabraté koncom minulého roka, alebo aj tie, čo sa na vás nalepili dávnejšie, skúste okrem toho, čo pre chudnutie robíte, pridať do jedálnička aj viac čistej vody. Mali by ste zhadzovať tuk rýchlejšie.

Hlad je naozaj prezlečený smäd

Voda je prirodzený prostriedok na potlačenie chuti do jedla. Keď je žalúdok plný, vyšle o tom signál do mozgu a mozog vie, že treba prestať jesť.

Voda zaplní miesto v žalúdku, takže máme pocit plnosti a znižuje sa pocit hladu či chuti na jedlo. Dobrá finta je vypiť veľký pohár vody asi pol hodiny pred každým jedlom. Práve to môže pomôcť obmedziť zbytočné maškrtenie. Podľa štúdie by ste mali vďaka zníženej chuti do jedla najneskôr po dvoch mesiacoch zaznamenať zníženie hmotnosti aj telesného tuku.

Rýchlejšie spálite kalórie

Sú výskumy, ktoré prišli k záveru, že studená voda dokáže pomôcť pri spaľovaní kalórií. Telo musí pri jej trávení vynaložiť viac energie na jej zahriatie, čím sa aj v pokoji váš energetický výdaj zvýši.

Existuje tiež výskum, ktorý zistil, že zvýšený príjem vody vedie k zvýšenému metabolizmu tukov a strate tuku u zvierat. Pravdepodobne rovnako to funguje aj v našom organizme. Naopak bez dostaku vody telo nemôže správne metabolizovať uložené tuky či sacharidy. 

Vodou nahraďte iné nápoje

Nejde o to, aby ste si miesto jedla dali nekalorickú vodu a tak zaplnili žalúdok. Skôr o to, aby ste sladšie nápoje, vrátane ovocných štiav aj obyčajnej sódy nahradili čistou vodou. Voda zefektívni vaše trávenie a pomôže v chudnutí, nemalo by jej byť ale menej ako 1,5 litra, teda asi 8 pohárov za deň. Pre kontrolu hmotnosti sa však vážte ráno po vycikaní, aby vás objem vypitej vody cez deň nemýlil.

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Napriek diéte FODMAP mi bolesti neustúpili. Musím kvôli liekom navštíviť špecialistu?

SIBO je ochorenie, pri ktorom dochádza k nadmernému alebo aj abnormálnemu prerastaniu tenkého čreva baktériami. V tomto prípade sa indikuje antibiotická liečba, pričom najlepšie skúsenosti sú s liečivom rifaximín. Dané antibiotikum vám môže predpísať len špecialista. Zvyšné, ako je norfloxacín a amoxicilín, môže predpísať aj všeobecný lekár.

čítať viac

Mám hraničné hodnoty tlaku. Kedy treba začať liečbu?

Hodnoty tlaku krvi nie sú rovnaké u toho istého človeka počas celého dňa. Vplýva naň veľa faktorov. U dospelých sa ako normálny  tlak  krvi uvádza hodnota 120/75 - 80 mmHg. Hraničný tlak krvi je medzi 130 -139/80 - 90 mmHg a za hypertenziu I. stupňa sa považuje opakovane nameraný tlak krvi 140 -160/90 -100 mmHg. Pre správne meranie treba zabezpečiť základné podmienky - seďte predtým bez stresu a predchádzajúcej fyzickej aktivity minimálne päť minút a nebuďte veľmi najedená ani hladná. Tlak si merajte dva až tri razy týždenne v rôznych časoch, nielen ráno po zobudení.

S liečbou zvýšeného tlaku krvi by ste mali začať, ak ste si viac týždňov po sebe namerali takmer vždy zvýšené hodnoty. Objednajte sa k všeobecnému lekárovi. Niekedy sa vám sestrička v ambulancii nameria zvýšené hodnoty tlaku krvi, ktoré sa odlišujú od nameraných v domácom prostredí. Môže ísť o syndróm bieleho plášťa. Aj v tomto prípade je potrebné začať cielenú liečbu s primeranou dávkou a kombináciou liekov. Na potvrdenie hypertenzie mimo ambulancie lekára je často nevyhnutné vykonať 24-hodinové monitorovanie tlaku krvi, ktoré sleduje tlak aj počas noci, keď spíte. Až tento výsledok niekedy definitívne odhalí hodnoty tlaku krvi.

Pri hraničných hodnotách krvného tlaku odporúčame diétne a režimové opatrenia. Znížte konzumáciu kuchynskej soli, ale pozor, je prítomná  takmer v každom jedle, najmä v kupovanom. Znížte hmotnosť, prestaňte fajčiť a začnite s pravidelným aeróbnym cvičením, napríklad pravidelnou rýchlejšou chôdzou v trvaní 30 až 45 minút aspoň tri- až päťkrát týždenne. Pravidelne užívajte magnézium.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor