MENU
zdravy-zivot

VIDEO: Ploché bruško už za mesiac! Stačí 10 minút denne

Splnte si svoj sen o štíhlom brušku.
Zdravý život

VIDEO: Ploché bruško už za mesiac! Stačí 10 minút denne

Ploché brucho je niečo, čo chce hádam každý. Nájdite si denne 10 minút na tieto cviky a výsledok uvidíte už po mesiaci makačky.

Výborné cviky na precvičenie spodnej časti brucha vám pomôžu zbaviť sa neželaného brušného tuku. Vyskúšajte ich už dnes. 

1. cvik: Dvíhanie vystretých nôh
Dvíhanie nôh je skvelý spôsob, ako dobre precvičíte dolné brušné svaly. Nie nadarmo sa to volá dvíhanie vystretých nôh, tie musia byť naozaj po celý čas vo vodorovnej polohe. Pri zábere (pohybe nahor) vydychujete, nadol nádych. Urobte 3 po 15 opakovaní. 

2. cvik: Striedavé dvíhanie jednej nohy
Podobne ako pri prvom cvičení ležíte na chrbte, no dvíhate len jednu vystretú nohu a druhú držíte na podložke. Raz dvíhate pravú a potom ľavú. Urobte 3 po 15 opakovaní. 

Neprehliadnite: 7 SUPER cvikov, ktoré spevnia spodné brucho. Tréning začína

3. cvik: Ohnite kolená
Pri tomto cvičení začnete s dhvihnutím vystretých nôh nahor. Potom stiahnite kolená smerom k hrudníku, následne dole do východiskovej polohy. Urobte 3 po 15 opakovaní. 

4. cvik: Bicyklovanie
Pri tomto cvičení napodobňujeme bicyklovanie. Ležíme na podložke, nohy máme približne v 60 stupňovom uhle (ako na bicykli). Ohýbanie kolien napodobňuje bicyklovanie. Urobte 4 série po 15 opakovaní.

5.cvik: Nožnice 
Ležíte na podložke a ruky máte položené vedľa tela. Nohy vystrite, odťahujete ich od seba a k sebe. Urobte 4 série po 15 opakovaní.


Zdroj: Facebook/Health+

Tipy na záver

  • Je dobré cvičiť všetky časti brušných svalov. Vyhnite sa preťažovaniu len jednej partie. 
  • Nestagnujte a obmieňajte cviky, nebojte sa vyskúšať aj niečo zložitejšie či ťažšie. 
  • Vysnenú postavu nedosiahnete len cvičením, veľkú časť vášho úspechu tvorí aj jedálniček. Vyhnite sa tučným jedlám, presladeným dezertom, bielemu pečivu. 
  • Ak si chcete udržať ploché bruško dlhodobo, vyvarujte sa diétam a striktným jedálničkom, ktoré sa nedajú dodržiavať dlhodobo. Snažte sa jesť vyváženú stravu. Vaše telo nebude fungovať správne bez prístupu vitamínov a minerálov, ktoré nájdeme najmä v ovocí a zelenine.
  • Skúste viac relaxovať a doprajte si dostatok spánku. 
  • Doprajte svojmu bruchu oddych. Tak ako iné časti tela, aj brušné svaly potrebujú regenerovať a obnoviť.  

Mohlo by vás zaujímať: 

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Je pravda, že jahody obsahujú menej kalórií ako iné druhy ovocia?

Každý cukor má energetickú hodnotu, bez ohľadu na to, z akého zdroja pochádza. Jahody majú naozaj relatívne málo kalórií, hlavne preto, že obsahujú veľa vody. Takže vždy záleží od množstva danej potraviny, ktoré skonzumujete. Pre organizmus sú lepšie prírodné jednoduché cukry, napríklad fruktóza z ovocia, ako priemyselne vyrobené sladkosti. Ovocie obsahuje aj veľa vitamínov, minerálov, vlákniny či stopových prvkov, preto by ste ho mali konzumovať. Jeho energetickú hodnotu si však započítajte do celkového denného príjmu.

čítať viac

Aká je príčina neustále sa opakujúceho opuchu sliznice nosa?

Zistiť príčinu chronickej dlhotrvajúcej nádchy a pokašliavania môže byť zložitá diagnostická výzva. Alergiológ pri diagnostike úzko spolupracuje s ORL špecialistom a s pľúcnym lekárom. Pri základnom diagnostickom postupe sa vylúči infekčný pôvod, teda prítomnosť baktérií, vírusov, húb, a alergický pôvod. ORL lekár pomocou endoskopie, röntgenového vyšetrenia, počítačovej tomografie alebo magnetickej rezonancie vylúči anatomické zmeny či polypy a spraví ster zo sliznice nosa na prítomnosť eozinofilov. Pri pokašliavaní u detí sa zameriavame aj na vylúčenie možného refluxu, cystickej fibrózy či ochorenia týkajúceho sa riasinkového epitelu sliznice nosa. Príčina upchatého nosa je aj napriek diagnostike mnohokrát nejasná.

V lekárskej terminológii sa posledné roky sa zaužívali pojmy ako NANIPER, nealergická neinfekčná celoročná nádcha, NARES, nealergická nádcha s eozinofíliou, a NINAR, neinfekčná nealergická nádcha. Je dôležité vystopovať spúšťač ťažkostí - môže to byť napríklad zmena teploty, vlhkosť, tlak vzduchu, chemické látky, vône, emočné stimuly, fyzická záťaž, hormonálne zmeny, lieky. V minulosti sa predpokladalo, že hlavným mechanizmom nádchy u týchto spúšťačov je rozšírenie ciev v nose za spoluúčasti autonómneho nervového systému, teraz sa zmeny v sliznici nosa dávajú do súvislosti aj so zápalovými procesmi za spoluúčasti imunitného systému.

Liečba lokálnymi kortikoidmi je často veľmi účinná, keďže ovplyvňuje viaceré ťažkosti pacienta. U detí túto liečbu aplikujeme krátkodobo, pričom sledujeme jej efekt. Ako doplnok liečby vyskúšajte u syna preplachovanie nosa pomocou špeciálnej kanvičky a naučte ho dychovú gymnastiku cez nos.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor