Cvičenie zvládnete aj doma, sústreďte sa však na správnu techniku a nikde sa neponáhľajte. „Krátku 6 minútovú zostvu môžete cvičiť ráno alebo večer. Zameriava sa na strečing svalov spodnej časti chrbta a bedrových kĺbov, ale aj aktiváciu trupovej stabilizácie. Precvičíte si brušné svaly i bránicu,“ vysvetľuje fyzioterapeutka Mgr. Lenka Augustínová.

Pozrite si zostavu ►►►


Zdroj: Instagram@kinisi_fyzioterapie

Z ktorých prvkov sa cvičenie skladá?

  • poloha plodu aj s úklonmi do strán
  • rotácia na štyroch
  • poloha medveď
  • strečing prednej strany stehna
  • medveď
  • strečing prednej strany stehna druhej nohy
  • medveď
  • nízky medveď so zdvíhaním protiľahlých končatín
  • predýchanie na chrbte
  • strečing sedacích svalov pravej a ľavej nohy
  • dotyk obidvoch špičiek s podložkou z 3. mesačnej polohy na chrbte, pozor na aktívnu trupovú stabilizáciu 
  • poloha 6 mesiacov na chrbte
  • uvoľnenie chrbta preguľovaním

Chcete si udržať zdravá kolená? Fyzioterapeuti Mgr. Lenka Augustínová a Mgr. Martin Vojtovič vám prezradia ako ich šetriť v júnovom čísle časopisu Zdravie. Práve v predaji!

VIDEO: Doprajte chrbtu 6 minútový rituál a nebude bolieťVIDEO: Doprajte chrbtu 6 minútový rituál a nebude bolieť