MENU
zdravy-zivot

O týždeň ľahší: Chutný a zdravý jedálniček na 7 dní v týždni

Idete do toho?
Zdravý život

O týždeň ľahší: Chutný a zdravý jedálniček na 7 dní v týždni

Snažíte sa zhodiť nejaké to kilečko? Upravte si jedálny lístok, aby ste nehladovali, ale chudli! Inšpirujte sa naším stravovacím plánom.

V čase očisty organizmu sa určite vzdajte cukru, bielej múky, sladených nápojov, údenín, sladkostí, slaných pochúťok.

Nie je syr ako syr

Vzdajte sa najmä topených syrov, ktoré sú mastné a plné soli. Dobre si rozmyslite aj konzumáciu syrov s viac ako 40 % obsahom tuku: ementál, gouda, bryndza, plesňové syry, encián či rokfort. Doprajte si syry s obsahom tuku do 30 %. Najlepšou voľbou je cottage, camembert, eidam, ricotta či  mozzarella. Nezabúdajte, že  syry majú vysokú energetickú  hodnotu, takže to s nimi  nepreháňajte.

Skvelý antidepresívny jedálniček: Za 7 dní zmení okrem nálady aj postavu

Mäso a ryby

Pri výbere mäsa môžete siahnuť  po kuracích prsiach, morčacine, králikovi, teľacine, jahňacine, hovädzine  alebo bravčovej sviečkovici. Pri výbere rýb sa nemusíte  obmedzovať, vítané sú všetky druhy.

TOP 9 druhov zeleniny, ktoré naštartujú váš metabolizmus. A dokonale spália kalórie!

Ktorá príloha je najlepšia?

Ryža: 100 g obsahuje približne 130 kcal
Najvhodnejšia je naturálna ryža, ktorá má čistiaci efekt. Zbavuje tráviaci systém rôznych usadenín a nestrávených zvyškov.

Zemiaky: 100 g obsahuje približne 80 kcal
Konzumovať by ste mali predovšetkým varené zemiaky bez ďalších dochucovadiel. Ideálne sú varené domäkka posypané petržlenovou vňaťou.

Cestoviny: 100 g obsahuje približne 135 kcal
Z cestovín sú najlepšie celozrnné. Nezabúdajte, že čím dlhšie cestoviny varíte, tým majú vyšší glykemický index. Ak zvyknete cestoviny omastiť, aby sa po vychladení nelepili, namiesto masla, bravčovej masti alebo klasického oleja použite radšej 1 lyžičku olivového oleja, postačí to na jeden menší hrniec cestovín.

Rýchle recepty: Nakúpili ste veľa cestovín? 11 super tipov na obed či večeru

Knedle: 100 g obsahuje asi 243 kcal
Parená, viedenská či zemiaková – všetky tieto druhy majú spomedzi spomenutých príloh najvyšší glykemický index.

Diétny jedálniček na 7 dní ►►►

Pokračovať Ďalej (1/9)

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Chodím v noci často na záchod, dá sa s tým niečo robiť?

Vek 54 rokov môžeme opísať ako vek „na prostatu“. To ale v žiadnom prípade neznamená, že pacient musí trpieť častým močením a zhoršenou kvalitou spánku!

Po päťdesiatke by mal každý pán vyhľadať urológa a absolvovať preventívnu urologickú prehliadku. Na takejto prehliadke vylúčime prítomnosť rakoviny prostaty a zároveň posúdime stav nezhubného zväčšenia prostaty. Práve druhé menované ochorenie najčastejšie zodpovedá za ťažkosti s močením u pánov.

Nie vždy je nutná operácia prostaty, na výber máme celú škálu liekov. Určite sa nebojte vyhľadať odborníka.

čítať viac

Protéza ma pri jedení tlačí. Občas ma bolí a opuchá ďasno. Čo pomôže?

V prvom rade si dajte skontrolovať protézu a stav ďasien pod ňou. Pohyblivá protéza môže odierať a poraniť sliznicu ústnej dutiny. Vznikajú rôzne veľké ranky, ktoré sa podobajú na afty. V tom prípade je nutné zubnú náhradu upraviť alebo zhotoviť novú. Zároveň môžu byť v ďasne zvyšky zubov a tlak protézy môže rovnako spôsobovať dráždenie. Ak ide naozaj o afty, je mnoho faktorov, ktoré vplývajú na ich vznik, od lokálnych v ústnej dutiny po celkovú imunitu organizmu. Tento stav si vyžaduje ďalšie vyšetrenia.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor