MENU
zdravy-zivot

Toto vás naštartuje! 7 tipov, ako si pripraviť SMOOTHIE ešte zdravšie

Fantázii sa medze nekladú, no na tie najdôležitejšie živiny určite nezabudnite.
Zdravý život

Toto vás naštartuje! 7 tipov, ako si pripraviť SMOOTHIE ešte zdravšie

Hľadáte nápady na nové chute pre vaše smoothie? S tipmi výživovej poradkyne jednoducho a chutne zvýšite jeho nutričnú hodnotu.

Čo mu nesmie chýbať

Nemáte dostatok vlákniny a pociťujete to na spomalenom trávení? Stavte na silu ovocia, zeleniny a semiačok. Základom väčšiny koktejlov je živočíšne alebo rastlinné mlieko. S ním môžete zmixovať čokoľvek vám príde na chuť.

1. Proteín

Pre tých, ktorí potrebujú bielkoviny navyše, existuje niekoľko možností ako zvýšiť obsah proteínov vo vašom nápoji.

Majú minimálny obsahom tuku. Cottage cheese, riccota alebo jogurt, vám dodajú extra dávku bielkovín spolu s vápnikom a vitamíny A a D. Tretinou šálky (100g) odtučneného cottage syra, riccoty alebo čistého gréckeho jogurtu získate 7 gramov proteínu.Majú minimálny obsahom tuku. Cottage cheese, riccota alebo jogurt, vám dodajú extra dávku bielkovín spolu s vápnikom a vitamíny A a D. Tretinou šálky (100g) odtučneného cottage syra, riccoty alebo čistého gréckeho jogurtu získate 7 gramov proteínu.
Majú minimálny obsahom tuku. Cottage cheese, riccota alebo jogurt, vám dodajú extra dávku bielkovín spolu s vápnikom a vitamíny A a D. Tretinou šálky (100g) odtučneného cottage syra, riccoty alebo čistého gréckeho jogurtu získate 7 gramov proteínu.
Zdroj: Shutterstock.com

Mliečne energetické bomby: Majú minimálny obsahom tuku. Cottage cheese, riccota alebo jogurt, vám dodajú extra dávku bielkovín spolu s vápnikom a vitamíny A a D. Tretinou šálky (100g) odtučneného cottage syra, riccoty alebo čistého gréckeho jogurtu získate 7 gramov proteínu.

Pokračovať Ďalej (1/10)

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia