MENU
zdravy-zivot

Svaly poskracuje sedavé zamestnanie i šport. Skúšali ste už stretch jogu?

Stretch joga

Súvisiace témy

Zdravý život

Svaly poskracuje sedavé zamestnanie i šport. Skúšali ste už stretch jogu?

Každé telo si zaslúži strečing. Platí to pre rekreačných športovcov i pri bežných aktivitách. Uvoľnenie chrbta a natiahnutie svalov môže byť aj veľmi pestré.

Ako vyzerá stretch joga? „Pri cvičení často využívam strečingové prvky, ale i ďalšie z tanca alebo pilatesu, nepatria už pod jogu. Aby sa v tom ľudia zorientovali a neočakávali klasické ásany, nazvali sme cvičenie stretch joga,“ približuje lektorka Alex Žáčiková. 

Poriadne dýchajte

Pri cvičení si dávajte veľký pozor, aby ste nezadržiavali dych. „Stáva sa to často. Čím ťažší cvik, tým viac ľudia zadržiavajú dych. Cvičenie však treba predýchať. Stále musíte dýchať pokojne a pomaly, v tom je to majstrovstvo,“ vysvetľuje lektorka Alex z Riverpark Dance School. „Ďalšou chybou je blokovanie energie v krčnej chrbtici. Napríklad pri predklonoch, keď neuvoľníte hlavu. Dôležité je, aby nebola mierne zdvihnutá a v kŕči.“ V rovnovážnych polohách si zase dávajte pozor, aby ste na chodidle nezovreli prsty. Je to podvedomá reakcia pri udržiavaní rovnováhy, ale prsty musia byť uvoľnené, nie skrčené. Snažte sa mať celé chodidlo v kontakte s povrchom, na ktorom cvičíte. 

Tipy na cviky nájdete TU

Buďte trpezliví 

Ak pri prvých cvičeniach nedosiahnete rovnakú krajnú pozíciu ako lektorka, nezúfajte. Frustrácia nie je na mieste. Pri pravidelnom cvičení sa určite aj vaša flexibilita zlepší, musíte byť trpezliví. „Je to moja profesia a bolo by zvláštne, ak by som v nej nebola lepšia ako žiaci. Pre bežného človeka nie je dôležité, aby vedel urobiť špagát alebo mostík zo stoja. Dôležité je, aby sa vo svojom tele cítil dobre, slobodne i bezbolestne a aby si vedel bez ťažkosí napríklad zaviazať šnúrky na topánkach,“ konštatuje s úsmevom milovníčka stretch jogy. Ako každé pomalé a plynulé cvičenie, aj stretch joga si poradí s prípadnými dysbalanciami. Je zároveň výbornou prevenciou úrazou. 

Ako cvičiť? Pozrite si FOTOGALÉRIU

Tehotné ženy musia vynechávať cviky na bruchu. Počas menštruácie zase nie je vhodné cvičiť obrátené polohy, napríklad sviečku. „Po rozličných operáciách treba cvičenie prispôsobiť konkrétnemu stavu, poškodeniu i rekonvalescencii. Ideálne je, ak sa naučíte vnímať svoje telo. Sami tak zistíte, čo môžete a čo nie,“ dodáva lektorka Alex Žáčiková. 

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Je v poriadku, ak mi pri nervozite zvlhnú celé nohavičky?

Nie je isté, či ide o vaginálny výtok. Ženy si často zamieňajú výtok s hlienom, ktorý je prirodzený a potrebný. Svetlý nezapáchajúci sekrét je fyziologický a v malom množstve nie je známkou ochorenia. Je dôsledkom hormonálnych zmien, ktoré sa dejú počas menštruačného cyklu, v období dospievania alebo počas tehotenstva. Na presné určenie vašej diagnózy a nasadenie adekvátnej liečby je potrebné gynekologické vyšetrenie. Ak by predsa šlo o opakujúci sa vaginálny zápal, ideálnym riešením je ošetrenie laserom na úpravu pH v pošve, pri ktorom dochádza k remodelácii tkaniva. Výsledkom je rejuvenizácia vagíny a posilnenie imunity v pošve. Táto terapia je rýchla, bezbolestná a bezpečná.

čítať viac
MUDr. Stela Muránska
MUDr. Stela Muránska
Gynekologička

Môže z veľkého plaču dieťa rozbolieť silno bruško?

Pokiaľ lekár neodhalil žiadnu organickú príčinu a synček je temperamentný, predpokladám, že ide o vzdor. Obdobie vzdoru prichádza väčšinou okolo druhého roku a trvá približne do štyroch. Dieťa sa snaží presadiť si svoje, vzpiera sa, kričí, hádže sa o zem alebo sa vám dokonca snaží ublížiť. Neznamená to, že je nevychované, alebo že vás nemá rado, iba si začína uvedomovať samo seba a svoju osobnosť. Nevie ešte vyjadriť to, čo chce, lomcujú ním emócie a ono ich ešte nedokáže správne spracovať. Potrebuje ich zo seba dostať von. Testuje si hranice a rozvíja sebavedomie, preto je správna reakcia rodičov na vzdor veľmi podstatná. Nebráňte mu sa prejaviť. Zanedlho sa opäť upokojí a bude sa tváriť, akoby sa nič nestalo. Ak je záchvat zlosti veľký, odstráňte z dosahu všetko, čím by si mohol ublížiť. Jediná cesta je vyčkať, kým to prejde. Niekedy pomáha pritúliť ho k sebe a pevne objať, až zovrieť. Alebo odviesť pozornosti.

čítať viac
MUDr. Dana Jurečková, PhD.
MUDr. Dana Jurečková, PhD.
Pediatrička
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia