Zdravé kosti poskytujú oporu telu, svalom, chránia vnútorné orgány a sú dôležité pre správne držanie tela. Aby však plnili svoju funkciu správne, treba sa o ne celý život starať. A to nielen pohybom, ale aj výživou, ktorú im denne na tanieri doprajete. Skladba jedálnička je pre zdravé kosti veľmi dôležitá. Zaraďte preto do nej tie potraviny, ktoré ich posilnia a vyživia zároveň. 

Čítajte aj: Najhoršie potraviny pre vaše kĺby. Čomu sa vyhnúť, aby vám dobre slúžili?

Pre zdravé kosti je dôležitý najmä vápnik, pretože ak ho je nedostatok, spôsobuje ich nízku hustotu a krehkosť. Zdravá a vyvážená strava by mala poskytovať odporúčané dávky minimálne 1200 miligramov vápnika denne, ktoré potrebujete pre obnovu svojich kostí. Ak máte v strave dostatok mliečnych výrobkov, čerpáte vápnik aj z rastlinnej a živočíšnej stravy, nie je dôvod na umelé dopĺňanie vápnika. 

Dámy! 7 spôsobov, ako posilniť kosti. Niekedy stačí 10 minút

Slnečný vitamín

Naopak, zamerajte sa na vitamín D, ktorý je tiež veľmi dôležitý, pretože pomáha ukladať vápnik do kostí. Ak máte špeciálne stravovanie, napríklad sa vyhýbate mliečnym výrobkom alebo ste vegáni, ak trávite na slnku málo času, mali by ste zvážiť dopĺňanie vitamínu D. Pätnásť minút denne na slnečnom svetle však napomáha prirodzenej produkcii dostatočného množstva vitamínu D.

Ako si zachovať zdravé kosti? Tieto super potraviny vám ich ochránia. Čítajte ►►►