MENU
zdravy-zivot

Šúchajú sa vám o seba stehná? 5 tipov ako zvládnuť leto v sukni

Ako si pomôcť pri trení stehien
Zdravý život

Šúchajú sa vám o seba stehná? 5 tipov ako zvládnuť leto v sukni

Trenie pokožky vás môže poriadne potrápiť. Niekedy sa prechádzka v šatách skutočne môže skončiť nepríjemnou bolesťou. Tento problém nemusia mať len dámy s nadváhou.

Máte v skrini odložené obľúbené šaty alebo sukňu, ale radšej si ich neoblečiete, lebo letná prechádzka vždy skončí odretými stehnami? Nemyslite si, že tento problém sa dotýka len ľudí s obezitou. Niekedy skutočne stačí jemná nadváha, ale aj príliš vyšportované nohy. Často je rozhodujúca stavba tela. Najčastejšie s týmto problémov bojujú dámy, ktoré majú typ postavy hruška. Riešením nemusí byť len liposukcia. Zachrániť vás môžu aj drobné triky.

1. Pomôže prášok

Tým najjednoduchším je klasický detský zásyp. Stačí si vnútornú stranu stehien jemne prepudrovať. Poprašok zabráni bolestivému treniu. Počítajte však tým, že ak sa vám stehná šúchajú príliš, účinok zásypu netrvá dlho. Ustavičné poprašovanie vás asi nepoteší, biely povlak vám môže byť navyše nepríjemný. Je tu však ďalší tip.

2. Máte antiperspirant?

Na mnohých internetových fórach patrí k častým tipom aj použitie antiperspirantov. Podľa plastického chirurga Dr. Jana Nebendahla z Hamburgu to môže skutočne fungovať. „Rovnako ako sa niektorí ľudia nadmerne potia v oblasti podpazušia, iní majú tendenciu potiť sa viac medzi stehnami,” vysvetľuje. „V závislosti na použitom produkte, môžu zložky prípravku zabrániť alebo minimalizovať potenie. Výsledkom je, že sa pokožka stehien o seba menej trie.“

3. Športová záchrana

Najúčinnejšou pomocou je tkanina, napríklad cyklistické kraťasy. Neznie to príliš sexi, ale zaberá to. Pokojne môžete zvoliť formujúce spodné prádlo, určite nájdete aj atraktívnejšie kúsky tejto bielizne. Voľte však vzdušnejší materiál, aby pokožka dýchať a nebolo vám príliš teplo. Hlavne si vyberte bielizeň, v ktorej sa budete cítiť pohodlne, len tak si konečne vychutnáte nosenie obľúbených letných šiat. 

4. Sexi pásiky

Ak chcete vyzerať neodolateľne a zároveň si chrániť pokožku, siahnite po vynáleze z USA. Zjednodušene možno povedať, že ide o pásiky, ktoré si na stehná navlečiete. Nájdete ich vyhotovené  v rôznych materiáloch - hladké alebo čipkované. V internetových obchodoch so spodnou bielizňou ich objavíte pod označením bandeletky. Musíte si však zvoliť správnu veľkosť, aby vám z nôh behom chôdze neskĺzli.

5. Vrstvu obnovujte

Možno sa vám to nezdá, ale za trením stehien sa môžu skrývať aj ortopedické problémy. Padnutá klenba, často postupne vedie k zlému postaveniu kolien. Za ťažkosťami sa však môže skrývať aj zlé postavenie bedrových kĺbov. Kým vyriešite ťažkosti s ortopédom, môže vám proti tvorbe odrednín na stehnách pomôcť aj obyčajná vazelína. Opäť vytvorí na koži ochrannú vrstvu. Počítajte s tým, že vrstvu treba pravidelne obnovovať. Použiť môžete aj kokosový olej. 

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

V poslednom čase mi viac páchne moč, čo to znamená?

Moč môže zapáchať z viacerých príčin. Podiel na tom má zloženie stravy alebo pitný režim. Rovnako sa môže jednať o dôsledok užívania liekov alebo prejav zápalu. Infekcia močového mechúra je častejšia u žien než u mužov. U žien treba myslieť aj na gynekologickú oblasť – vaginálny sekrét.

V každom prípade, situáciu najlepšie vyhodnotí váš obvodný lekár a podľa potreby vás odošle za príslušným špecialistom.

čítať viac

Zle dojčím, ak bábätko stále štikúta? Čo pomôže?

Štikútka, singultus, je mimovoľný reflexný dej spočívajúci v krátkom kŕči bránice a v prudkom výdychu so súčasným uzáverom hlasiviek. Ide zväčša o bežný príznak podráždenia žalúdka objemným jedlom, šumivými nápojmi, teplotnými zmenami. Obvykle trvá krátko a spontánne vymizne. Môže byť však aj prejavom ochorenia. Pozornosť zasluhuje vtedy, ak počas krátkej doby spontánne alebo po jednoduchých manévroch neodoznieva. Pokiaľ dieťa prospieva a nemá príznaky žiadneho ochorenia, ide s veľkou pravdepodobnosťou o nezávažný symptóm. Overené tipy na štikutku sú pomalé jedenie, dôkladné požutie jedla, hlboký nádych, zadržanie dychu a pomalý výdych, alebo prelttnutie vzduchu naprádzno. Niekoľkokrát treba opakovať.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor