MENU
zdravy-zivot

Spevňujte spodné brucho. TOP cviky, ktoré vám ho vylepšia

Na pevných brušných svaloch sa oplatí zapracovať.

Súvisiace témy

Zdravý život

Spevňujte spodné brucho. TOP cviky, ktoré vám ho vylepšia

Stred tela platí ku kritickým partiám, oplatí sa však na ňom zapracovať. Tuk na bruchu zdraviu príliš neprospieva.

Spodná časť brucha vám môže dať pri chudnutí i posilňovaní zabrať. Niekedy je jej tvarovanie náročnejšie. Obrňte sa trpezlivosťou a zaraďte do tréningu cviky, ktoré sú viac zamerané na precvičenie tejto oblasti. Pomôcky nepotrebujete, postačí vám vlastná váha.

Pomôže twist

V sede zdvihnite zo zeme pokrčené nohy. Mierne sa zakloňte, aby ste pocítili napätie v oblasti brucha. Potom striedavo vytáčajte trup na pravú a ľavú stranu. Ak chcete zvýšiť záťaž, zoberte si do rúk napríklad činku či fľašu s vodou. Opakujte 15-krát na každú stranu.

Twist je ideálny na posilnenie spodnej časti brucha.Twist je ideálny na posilnenie spodnej časti brucha.
Zdroj: Shutterstock

Vyskúšajte plank

Vo vzpore ležmo sa oprite o špičky a dlane rúk, ktoré držte pod úrovňou pliec. Spevnite celé telo, hlavu držte v predĺžení chrbtice. Potom ťahajte vpred pravú nohu a v záverečnej fáze vytočte koleno k ľavému lakťu. Vráťte sa do východiskovej polohy a cvičte ľavou nohou. Opakujte 10-krát na každú stranu.

Aj plank vám pomôže pri posilňovaní brušných svalov.Aj plank vám pomôže pri posilňovaní brušných svalov.
Zdroj: Shutterstock

Pritiahnite kolená

V sede zdvihnite z podlahy pokrčené nohy a kolená pritiahnite k trupu. Potom ich striedavo vystierajte a priťahujte k trupu. Pohyb do vystretia veďte tesne nad zemou, počas celého cvičenia ich nepoložte na zem. Opakujte 15-krát.

Na brušné svaly nezaberú len klasické brušáky. Tvarovanie môže byť pestré.Na brušné svaly nezaberú len klasické brušáky. Tvarovanie môže byť pestré.
Zdroj: Shutterstock

Ťahajte ich nahor

V ľahu na chrbte položte ruky popri tele. Potom zdvihnite vystreté nohy nahor. Medzi trupom a nohami sa snažte udržať pravý uhol. Potom zdvíhajte nohy smerom hore, aby sa zo zeme "odlepil" aj zadok.

Stred tela sa oplatí mať pevný.Stred tela sa oplatí mať pevný.
Zdroj: Shutterstock

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Mám cystu na vaječníkoch, ktorú vraj stačí sledovať. O čo ide?

Problematika cýst vaječníkov je komplikovanejšia, ako sa možno zdá, nakoľko vo vaječníku môže vznikať, v porovnaní s inými orgánmi, veľké množstvo rôznych nádorov. Jednak sú to nepravé nádory vaječníka, takzvané retenčné cysty, častá je folikulárna cysta, ďalej luteálna, korpusluteálna,  endometroidná a parovariálna cysta.

Cystickú zložku majú často aj benígne, teda nezhubné nádory. V prípade, že pacientka je vo fertilnom veku, teda máva pravidelné menštruácie, pomerne častá je folikulárna cysta, ktorá vzniká z neprasknutého folikulu. Pacientka väčšinou nemá žiadne ťažkosti a cysta sa diagnostikuje pri preventívnej gynekologickej prehliadke. Väčšinou si nevyžaduje liečbu a ultrazvuková kontrola sa odporúča po 2-3 mesiacoch.

Pri diagnostikovaní patologického nálezu, respektíve zistení odchýlky od normy, lekár vysvetlí pacientke o aký problém ide a aké sú možnosti riešenia. Ak pacientke nie je niečo jasné, je potrebné pýtať si vysvetlenie od lekára, ktorý ju vyšetril. Je to nepochybne lepšie, ako neskôr hľadať odpovede na internete. Tie môžu byť nepresné a na niektorých fórach až zavádzajúce.

čítať viac

Trápi ma krvácanie ďasien, môžem ísť na dentálnu hygienu?

V prípade, že máte paradentózu, mali by ste chodiť na dentálnu hygienu pravidelne. Je to veľmi dôležitá súčasť jej liečby. Na dentálnej hygiene vám dôkladne zuby vyčistia, poradia, akou technikou ich doma čistiť, ako sa o ne starať, prípadne aké preparáty používať. Určite neváhajte a vyhľadajte dentálnu hygieničku čo najskôr.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor