MENU
zdravy-zivot

Prepadol vás večerný hlad? SOS tipy, z ktorých nepriberiete ani gram!

Neviete mu odolať?
Zdravý život

Prepadol vás večerný hlad? SOS tipy, z ktorých nepriberiete ani gram!

Doprajte si zdravé pochúťky, ktoré nezničia vašu postavu. Namiesto toho vám pomôžu upokojiť žalúdok a zaspať.

Prichádza neskoro večer, náhle a nekontrolovane. Pocit hladu na konci dňa potrápi raz za čas každého. Čo však robiť, aby sa žalúdok nezbláznil a nedovolil vám zaspať. Alebo naopak, aby ste sa s chuťou nepustili do niečoho nezdravého, čo vás bude neskôr mrzieť, že ste zjedli? 

Existujú však aj zdravé alternatívy, ktoré vám nepridajú na váhe a vy tak budete môcť ísť spokojne spať. Stačí, ak si doprajete vhodne zvolené občerstvenie pod 200 kalórií. Niektoré dokonca obsahujú látky, ktoré vám pomôžu lepšie zaspať. 

1. Pistácie

Keď prichádza hlad, dajte si orechy, pretože sú chutnou a zdravou voľbou na zasýtenie. Vedci odporúčajú najmä pistácie. Spomedzi ostatných druhov vynikajú vysokým obsahom melatonínu a horčíka, ktoré podporujú spánok. Ak si doprajete za hrsť týchto orieškov, prijmete asi 160 kalórií spolu s 6,5 mg melatonínu. Čo je dostatok na to, aby ste sladko zaspali s pokojným žalúdkom. Podobné účinky vedci hlásia aj pri mandliach.Keď prichádza hlad, dajte si orechy, pretože sú chutnou a zdravou voľbou na zasýtenie. Vedci odporúčajú najmä pistácie. Spomedzi ostatných druhov vynikajú vysokým obsahom melatonínu a horčíka, ktoré podporujú spánok. Ak si doprajete za hrsť týchto orieškov, prijmete asi 160 kalórií spolu s 6,5 mg melatonínu. Čo je dostatok na to, aby ste sladko zaspali s pokojným žalúdkom. Podobné účinky vedci hlásia aj pri mandliach.
Zdroj: Shutterstock

Keď prichádza hlad, dajte si orechy. Vedci odporúčajú najmä pistácie. Spomedzi ostatných druhov vynikajú vysokým obsahom melatonínu a horčíka, ktoré podporujú spánok. Ak si doprajete za hrsť týchto orieškov, prijmete asi 160 kalórií spolu s 6,5 mg melatonínu. Čo je dostatok na to, aby ste sladko zaspali s pokojným žalúdkom. Podobné účinky vedci hlásia aj pri mandliach.

Pokračovať Ďalej (1/10)

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Je nejaká rozumná alternatíva k fixným zubným strojčekom?

K fixným zubným aparátom existuje aj vyberateľná alternatíva priehľadných plastových násadok na zuby. Čeľustný ortopéd Vám v tomto prípade po vyšetreniach a stanovení plánu liečby vezme odtlačky, z nich sa vylejú modely a na nich sa vyhotoví sekvencia násadok, ktoré v priebehu týždňov meníte. Tieto násadky vyvíjajú na zuby tlak, čím dochádza k posunu chrupu v želanom smere. Pre účinnosť liečby je nutné nosiť násadky minimálne 22 hodín denne, vyberajú sa iba počas jedla a čistenia zubov. Liečba môže trvať jeden až dva roky a finančne je trochu nákladnejšia ako bežný strojček.

čítať viac
MUDr. Rudolf Novotný
MUDr. Rudolf Novotný
Zubný lekár

Syn sa v piatich rokoch pocikáva, skúsili sme všetko

Občasné denné pomočenie, alebo „cvrknutie si“ u menších detí je normálnou súčasťou vývinu. Mnohé deti sú tak zabrané do aktivity alebo hry, že si zabudnú odskočiť na záchod. Na vine môže byť veľa faktorov. Ak dieťa večer alebo tesne pred spaním vypije niekoľko pohárov tekutín, potom sa mu močový mechúr naplní už počas noci. Dieťa sa však s týmto pocitom nemusí zobudiť a nehoda je na svete. Okrem pitného režimu je dôležitý aj pravidelný spánok. Dieťa sa má ukladať a vstávať každý deň v približne rovnakú hodinu. Ďalším režimovým opatrením je určiť, kedy bude chodiť pravidelne na záchod, približne každé dve hodiny, aj keď nepociťuje nutkanie. Vždy by sa malo vycikať dôkladne, aby sa mu o päť minút nechcelo znova. Samozrejmosťou je návšteva toalety tesne pred spaním a hneď po vzbudení. Veľký vplyv na nočné pomočovanie má pohoda dieťaťa a prípadný stres. Rozhodne odporúčam vyšetrenie u detského všeobecného lekára, následne nefrológa alebo urológa.

čítať viac
MUDr. Dana Jurečková, PhD.
MUDr. Dana Jurečková, PhD.
Pediatrička
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia