Počuli ste už o tabate, ale neviete čo presne si pod týmto typom cvičenia máte predstaviť? Ide o formu intenzívneho intervalového tréningu, ktorý pozostáva z 20 sekúnd maximálnej aktivity a 10 sekúnd odpočinku opakujúcich sa za sebou 8-krát. Jedna tabata trvá 4 minúty. Za 20-30 minút môžete týmto spôsobom precvičiť a vyformovať celé telo.

VIDEO: Zatočí s ovisnutou kožou na stehnách a vytvaruje zadok. To musíte skúsiť!

Vysoko efektívne cvičenie

Správne vykonaný réning je zárukou spálenia vysokého množstva kalórií. V priebehu 1 štvorminútovej tabaty môžete spáliť toľko energie, než pri dlhšom čase strávenom behom, bicyklovaním či džogingom v rovnakej intenzite. Kvôli svojej náročnosti sa tento tréning neodporúča úplným začiatočníkom.

FOTO: Štíhle a pevné ruky za 15 minút? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov

Ešte pred tréningom

  • Ak chcete predísť nepríjemným zraneniam, dôležité je ešte pred samotným cvičením dôkladne rozohriať a natiahnuť svaly.
  • Nezabudnite si pripraviť stopky, ktoré vám pomôžu kontrolovať jednotlivé časové intervaly cvičenia. Oveľa lepšie je však pustiť si hudbu určenú priamo na tréning tabaty.
  • Pri výbere cvikov sa zamerajte na tie, pri ktorých môžete zamestnať čo najviac svalových skupín.
  • Dôležitá je tiež technika a samotné prevedenie cvikov. Ak ste začiatočník a tabatu ste ešte nikdy nerobili, začnite cvičiť pod dohľadom trénera.
  • V rámci 1 tabaty môžete cvičiť len 1 konkrétny cvik alebo striedať viacero druhov.
  • Po 1 štvorminútovej tabate si doprajte odpočinok v trvaní 1-2 minút a potom sa pustite do ďalšej.

Tipy na cvičenia doma ►►►