Mnohí diétni guru spôsobujú zmätok svojimi vyhláseniami. Jedni zatracujú zemiaky, druhí končia s jedlom už o 15. hodine, ďalší prisahajú na celozrnné alebo light produkty. Určite však platí, že naša strava má byť vyvážená. Teda rozmanitá, bohatá na živiny a chudobná na tuky. Každý deň by sme mali zjesť porciu cereálií alebo zemiakov. Päťkrát denne by sme si mali dopriať ovocie alebo zeleninu, štyrikrát denne mliečne produkty a raz alebo dvakrát do týždňa rybu alebo mäsové výrobky.

Dôležité sú tekutiny. Okrem čaju a kávy sa odporúča najmenej liter a pol vody. Ak váhate, či nerobíte v stravovaní chybu, skontrolujte si svoje pravdy s našimi. 

Zemiaky spôsobujú priberanie: Nie 

Pre pomerne vysoký glykemický index sú považované za rizikové. Popritom so svojím obsahom vody, komplexnými sacharidmi a obsahom minerálnych látok patria k najlepším potravinám na uchovanie štíhlej línie. Ruky preč od čipsov, pečených zemiakov a vyprážaných placiek! Obsah tuku ničí ich skvelú nutričnú hodnotu.

Zemiaky pečené v rúre majú iba 8% tuku.Zemiaky pečené v rúre majú iba 8% tuku.
Zemiaky pečené v rúre majú iba 8% tuku.
Zdroj: Shutterstock