Vyskúšali ste už funkčný tréning? Má niekoľko výhod. Cviky vás pripravia na reálne pohyby, ktoré využí- vate v bežnom živote. „Napríklad na dvíhanie nákupu s rovným chrbtom. Naučíte sa to vďaka drepom. Ďalšou výhodou je, že jedným cvikom si precvičíte hneď niekoľko svalových partií. Sú komplexné,“ vymenúva tréner Adam Jagnešák z Riverpark Dance School. Určite vás poteší aj zlepšenie fyzickej kondície, posilnenie problematických partií či svalov chrbta. Ako napovedá označenie funkčný, vďaka pravidelnému tréningu bude telo fungovať správne. Počítajte však s tým, že ide o intenzívne cvičenie.

Ušite si ho na mieru

Tréning môže byť viac či menej náročný podľa počtu opakovaní. Základné sú napríklad štyri série po 10 až 12 opakovaní. Vyskúšať si ho môžete aj vo forme intervalov, napríklad 20 sekúnd práce, 10 sekúnd oddychu. V tom prípade je to fyzicky náročnejšie. Ak však zvolíte pomer 30 sekúnd práce, 30 sekúnd oddychu, bude vás stáť menej námahy.

Odštartujte tréning ►►►