MENU
zdravy-zivot

Pocity osamelosti? Sme v tom spolu! Čo robiť, kým KORONA prestane zúriť?

Aj toho najpozitívnejšieho človeka môžu prepadnúť pocity úzkosti. Pokojne si poplačte. Nič nepotláčajte, je to prirodzené.
Zdravý život

Pocity osamelosti? Sme v tom spolu! Čo robiť, kým KORONA prestane zúriť?

Pozreli ste filmy, umyli okná, prečítali knihu... ešte sme len na začiatku boja s nebezpečným vírusom a už vám začína byť doma otupno? Tak sa z toho poďme spolu vyhrabať!

Spôsob našich životov sa otočil o 180 stupňov. Nemali sme čas, plánovali kúpu ďalších vecí, ktoré by nám vlastne ani nechýbali, ponáhľali sa, tlačili nás s termínmi. Zrazu sme sa zastavili. Máme priestor prehodnocovať a mnohí možno za tieto týždne doma prídeme na to, kam sa chceme uberať, a ktoré malichernosti nám ich riešením zbytočne maria cestu k vnútornej spokojnosti.

Odborníčka radí: Stres a úzkosť pod kontrolou. Ako byť psychicky fit?

Odkladali sme stretnutia a vystačili sme si komunikáciou cez sociálne siete. Len si predstavte, aké krásne a vzácne bude po tomto všetkom reálne objatie od tých, ktorí sú pre nás dôležití. Už viete, za kým pobežíte a koho pozvete na dobrú kávu s koláčom či pohár vína? Ak na vás pre toto doľahne chvíľka smútku, povedzte samým sebe, že je to v poriadku. Všetko, čo za to stojí, na vás počká.

Pocit osamelosti je prirodzený

Či už pri sebe svojich blízkych máte alebo ste v tejto situácii doma sami, aj toho najpozitívnejšieho človeka môžu prepadnúť pocity úzkosti. Pokojne si posmúťte a poplačte. Nič nepotláčajte, je to prirodzené.

Trochu ticha a samoty vás znova naštartuje a podporí tvorbu mozgových buniek

Nie je hanba priznať si ju

Najdôležitejšie je zdieľať svoje pocity s ľuďmi, ktorých máte radi. Aj s tými na diaľku. Chýbajú vám rodičia? Priatelia? Zavolajte im, povedzte im to alebo napíšte. Tešme sa, že v dnešnej dobe máme technológie, cez ktoré sa môžeme počuť i vidieť.Nie je hanba priznať si ju

Najdôležitejšie je zdieľať svoje pocity s ľuďmi, ktorých máte radi. Aj s tými na diaľku. Chýbajú vám rodičia? Priatelia? Zavolajte im, povedzte im to alebo napíšte. Tešme sa, že v dnešnej dobe máme technológie, cez ktoré sa môžeme počuť i vidieť.
Nie je hanba priznať si ju Najdôležitejšie je zdieľať svoje pocity s ľuďmi, ktorých máte radi. Aj s tými na diaľku. Chýbajú vám rodičia? Priatelia? Zavolajte im, povedzte im to alebo napíšte. Tešme sa, že v dnešnej dobe máme technológie, cez ktoré sa môžeme počuť i vidieť.
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Osamelosť je totiž stav mysle, kedy samotu cítite aj ak vám niekto robí spoločnosť, nie ešte v momentálnej situácii a s očakávaniami, ako dlho potrvá.

Čo pomôže? ►►►

Pokračovať Ďalej (1/8)

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Mám obezitu. Ako mám upraviť stravu, aby som začal chudnúť?

Zmeniť treba postupne dve kľúčové veci – stravu a pohyb, konkrétne zmeniť množstvo, zloženie stravy, aj stravovacie návyky, a zvýšiť pohybovú aktivitu. Ak sa toto nastaví správne nebudete mať ani pocit, že by ste jedli málo. Váš kalorický príjem by mal byť na úrovni okolo 2000 kCal na deň. Na úvod vám pomôžu kalorické tabuľky. Skúste vynechať sladené nápoje, piť len čaj, minerálku a čistú vodu. Hlavné jedlo by ste na tanieri mali mať rozložené tak aby 1/2 taniera tvorila zelenina ideálne čerstvá, ¼ bielkoviny - mäso, alebo ryba, strukoviny, vajce či tvaroh, mliečne výrobky s obmedzeným množstvom tukov, ale bohaté na bielkoviny a ¼ by mala byť príloha – teda ryža, zemiaky, cestoviny. Dôležitá je pravidelnosť jedenia,  nenechajte sa vyhladovať, aby ste potom nekontrolovane nejedli. Tri hodiny pred spaním nejedzte. Pre niekoho je riešenie aj „intermitent fasting“, kedy si vyhradíte čas, ideálne 8 hodín, kedy budete jesť, napríklad od 10:00 do 18:00 hodiny. Čas si samozrejme vyhraďte podľa toho ako vám to vyhovuje.  Potom už nejete nič, pijete len vodu. Denne by ste mali prejsť 10 000 krokov, čo je tak 5 až 7 kilometrov. Počítať kroky vám pomôže aplikácia v mobile alebo fitnes náramok. Počas týždňa cvičte 150 minút strednou až vysokou intenzitou. Pomôže vám s tým aplikácia do mobilu  „Home workout“.

čítať viac

Cestovanie s dieťaťom v MHD počas pandémie

Obmedzte pohyb mimo bydliska na nevyhnutnú mieru – dochádzanie do práce, nákup potravín, hygieny, liekov, domácej sociálnej starostlivosti, nevyhnutná návšteva zdravotníckeho zariadenia. Autobusové spoločnosti na Slovensku prijali preventívne opatrenia na zvýšenie bezpečnosti cestujúcich a zabezpečujú dezinfekciu vozidiel čistiacimi prostriedkami s najnovším typom polymérovej vodou riediteľnej dezinfekcie, ktorá nie je dráždivá ani toxická. Pokiaľ je nutné cestovať s dieťaťom vo verejnej doprave, dodržujte vzdialenosť medzi spolucestujúcimi. Vhodné je sedieť vždy na každom druhom sedadle, pri okne. Počas pobytu na verejnom priestranstve dávajte sebe a deťom rúško. Po príchode domov si umyte dôkladne ruky, a to 20 až 30 sekúnd s mydlom pod tečúcou vodou a aj medzi prstami. Môžete použiť aj dezinfekčný gél s obsahom 60 percent alkoholu.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia