MENU
zdravy-zivot

Viete ako správne oprať rúško? Nemusíte použiť len práčku

Ako možno dezinfikovať rúško?
Zdravý život

Viete ako správne oprať rúško? Nemusíte použiť len práčku

S predlžovaním obdobia, v ktorom nám robia spoločnosť rúška, sa vynárajtú stále ďalšie informácie ako sa o látkovú ochranu nosa a úst správne starať.

Hoci máte obľúbené látkové rúško, určite ho nenoste viac ako deň. Šite si ich z bavlny, tú môžete prať pri vysokých teplotách. Ideálnych je šesťdsiat stupňov Celzia a viac. Čo však, keď máte málo vecí na pranie a rúško nemáte s čím oprať? Vo svete už prišli s niekoľkým nápadmi, ktoré vám pomôžu rúško opäť sterilizovať.

Pomôže vám mikrovlnka

Jedným z obľúbených spôsobov je použitie mikrovlnky. Dávajte si však pozor, aby rúško neobsahovalo kovové časti. Niekedy je aj v látkovom rúšku vložený drôtik. Ten však môže v mirkovlnke spôsobiť malý požiar. Podľa amerických vedcov môžno v mirkovlnke sterilizovať aj rúška s fitrom. Pripravte si dve misky s 50 mililtrami vlažnej vody a položte na ne masku. Pri 750 W nechajte na rúško pôsobiť vodnú paru dve minúty. Efekt filtra podľa výskumov nebol olsabený.

Hrniec  je klasika

Na dezinfekciu navlhnutého rúška vám môže po príchode domov poslúžiť aj klasická rúra. Stačí ju zohriať na sedemdesiat stupňov Celzia. Neveríte rúram a nemáte dosť vecí do prania? Pripravte si hrniec a naplňte ho vodou. Keď sa začne variť, ponorte do nej rúško. „Povarte“ približne tri minúty, nechajte ho vysušiť. 

Pozor na arómu

Ak veríte len práčke a dezinfekciu chcete podčiarknuť príjemnou arómou aviváže, nie je to najlepší nápad. Pokožka je už aj tak skúšaná trením a vlhkosťou, ktorá pri dýchaní pod rúškom vzniká. Parfumované zložky nie sú pre citlivú pleť tým najlepším spoločníkom. Po pár hodinách nosenia sa môže ľahko objaviť alergická reakcia.

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia