MENU
zdravy-zivot

Pandémia je záťaž pre psychiku. 5 tipov ako si zachovať duševné zdravie

Obmedzenie vychádzania je záťaž pre psychiku

Súvisiace témy

Zdravý život

Pandémia je záťaž pre psychiku. 5 tipov ako si zachovať duševné zdravie

Sociálna izolácia je pre mnohých počas koronavírusu najťažšou skúškou, ktorá sa rýchlo podpíše aj pod psychické zdravie.

Našťastie ste zdraví, ale musíte obmedziť pohyb. Chápete, že je to nutnosť, ale po pár dňoch aj tak na vás doľahne splín. Ak bude vaša duševná pohoda rýchlo klesať, podpíše sa to negatívne aj na imunitnom systéme. Odborníci už po prvej vlne koronavírusu pripravili tipy ako si udržať psychické zdravie aj napriek tomu, že väčšinu dňa trávite doma. Zákaz vychádzanie vie životy zo dňa na deň prevrátiť na ruby. Strach z vírusu zase mnohých udržuje v ustavičnom strese.

Pomôže rutina?

Podľa psychológov je dôležité, aby mal bežný deň pevnú štruktúru. Určite neseďte celý deň v pyžame. Ak máte home office, vstaňte, učešte sa, oblečte ako ste to robili v bežný pracovný deň. Má to svoje dôvody. V čase, keď sa váš bežný život otočí o stoosemdesiat stupňov je rutina pevným bodom. Poskytne vám pocit istoty. Aj doma sa snažte rozdeliť deň na pracovný a oddychový. Platí to aj pre študentov.

Pokračovať Ďalej (1/5)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia