MENU
zdravy-zivot

Potraviny, ktoré vás oberajú o spánok. Kávu medzi nimi nečakajte

Zle ste sa vyspali?
Zdravý život

Potraviny, ktoré vás oberajú o spánok. Kávu medzi nimi nečakajte

Spíte pokojne osem hodín alebo sa celú noc prehadzujete? Odstráňte drobnosti, ktoré vám nedajú spať a budete oddýchnutí aj zdravší.

Spánok vplýva na činnosť mozgu, mení aj aktivitu srdca, telesnú teplotu, vylučovanie enzýmov v čreve a kyseliny chlorovodíkovej v žalúdku, činnosť tráviaceho systému a produkciu hormónov. Tvorba rastového hormónu dosahuje maximálne hodnoty v štvrtom štádiu Non-REM spánku, preto je pravda, že v spánku dieťa rastie. Rovnako sa mení vylučovanie hormónov štítnej žľazy, pohlavných hormónov či glukokortikoidov, pričom všetky tieto vplyvy spánku pôsobia na náš organizmus pozitívne.

Pod perinu sa snažte dostať pred polnocou. Predpolnočný spánok je zdravší, jeho vynechanie skráti jednotlivé spánkové štádiá a narúša správnu štruktúru spánku.

Ak ste sa celú noc prehadzovali môže za  to ►►►

Pizza na večeru

Ak už pizza, tak aspoň 4 hodiny pred spaním. Pre spánok je najhoršia najmä Quattro Formaggi. Paradajky so syrom nie sú pre spánok požehnaním. Paradajky obsahujú tyramín, ktorý stimuluje mozog k výkonu a zabraňuje spánku. Tvrdé zrejúce syry, plesňové, feta, parmezán i mozzarela obsahujú tyramín tiež. Kombinácia paradajok a syra odoženie pokojný spánok zaručene. Na túto dvojicu surovín musíte myslieť aj keď vás často bolieva hlava. Tyramín totiž spúšťa migrénu.

Čo všetko vám ešte narušuje spánok? ►►►

Pokračovať Ďalej (1/7)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia