MENU
zdravy-zivot

Máte poobede maškrtný jazyk? Keksík na stole v práci vymeňte za TOTO

Stres nezajedajte čokoládou.
Zdroj: Shutterstock
Zdravý život

Máte poobede maškrtný jazyk? Keksík na stole v práci vymeňte za TOTO

Prepadne aj vás po obede chuť na niečo sladké? Určite siahnete po núdzových zásobách vo vašom stole. Je to dobrý nápad? Vymeňte sladkosti za niečo zdravšie a výživnejšie.

Aj maškrtenie môže byť zdravé

Poobedné občerstvenie v práci môže byť zdravé aj chutné.Poobedné občerstvenie v práci môže byť zdravé aj chutné.
Poobedné občerstvenie v práci môže byť zdravé aj chutné.
Zdroj: Shutterstock

Poznáte to aj vy, od obeda už ubehol nejaký ten čas, a vám začalo škvŕkať v bruchu. V zásuvke svojho pracovného stola nájdete tajné zásoby a celá čokoláda alebo balík chipsov skončí na stole. A ani sa nenazdáte, v zápale pracovných povinností zostane len prázdny obal. Prídu výčitky? Alebo len tak hodíte rukou, a poviete si, že po práci idete aj tak cvičiť a spálite to. Ale nie je to dobré riešenie. Sedavý spôsob života a ešte k tomu tie kalorické bomby vám na zdraví nepridajú.

Nič vám nechceme zakazovať. Práve naopak, doprajte si malý snack po obede, ale v zdravšej verzii. V niektorých potravinách sa nachádzajú dôležité vitamíny a minerály. Ak ich doplníte správnou stravou, tak to bude pre vám len dobré. A navyše, pri práci potrebuje váš mozog a nervy nejaké palivo. Pripravili sme pre vás zoznam potravín, ktoré si noste so sebou do práce a nahraďte ich tými, čo máte v zásuvke stolíka na horšie časy.

Tieto potraviny s vysokým obsahom bielkovín, komplexných sacharidov a zdravých tukov medzi jedlami sú dôležité aj z hľadiska udržania zdravej hmotnosti, pretože vás zasýtia na dlhší čas a zaženú vlčí hlad. A samozrejme, zvažujte aj veľkosť porcií. Pri jedení medzi hlavnými jedlami platí, že zjedzte toľko, koľko sa zmesí do vašej dlane.

Článok pokračuje na ďalšej strane ►►►

Pokračovať Ďalej (1/8)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Môže priveľa produktov obsahujúcich fluór poškodiť zuby?

Je vhodné myslieť na to, že vždy všetkého veľa škodí. Fluór je pre organizmus potrebný a prijímame ho už vo vode, v strave, v zubných pastách, ako ste uviedli a aj v spomínanom géli. Fluór totiž prispieva k silnejším a odolnejším zubom a znižuje výskyt zubného kazu.

Nadmerný príjem sa prejavuje najmä podľa toho, akým spôsobom ho používate. Ak ide iba o použitie na zuby a nedochádza ku konzumácii prehltnutím, najčastejším prejavom sú biele škvrny na zuboch.

Ak by však dochádzalo k prehĺtaniu, čo je časté najmä u detí, môže dôjsť najmä k odvápneniu kostí a tkanív. To sa prejavuje bolesťami kĺbov, osteoporózou, krehkými zubami a podobne. V prípade nadmerných dávok môžu sa objaviť celkové príznaky, kam patrí najmä porucha pamäťových funkcií a kostná fluoróza, ktorá vedie k stuhnutosti kĺbov.

Zdroj: Dr.Max
čítať viac

Ako si môžem pomôcť, aby sa mi zlepšili pečeňové funkcie?

Stukovatenie pečene, steatóza, je chronické ochorenie, pri ktorom sa tukové kvapôčky hromadia v hepatocytoch, pečeňových bunkách. Alkohol je len jednou z príčin vzniku steatózy, vo vašom prípade ide o poruchu metabolizmu, nadmernú telesnú hmotnosť, takzvanú nealkoholovú steatózu.

Pri správnej strave a dostatočnej fyzickej aktivite je možné steatózu zvrátiť. Pokúste sa viesť aktívny životný štýl, jesť správne, normalizovať telesnú hmotnosť. Je potrebné  plynule  znížiť hmotnosť, pretože prudký úbytok môže viesť k zrýchleniu procesov fibrózy pečeňového tkaniva. Pokiaľ ide o medikamentóznu liečbu, možnosťou je užívanie hepatoprotektorov, liekov na báze esenciálnych fosfolipidov, antioxidantov a rastlinných prípravkov, ktoré pomôžu zlepšiť odtok žlče.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor