Každý jeden deň sa na svete vypije viac ako miliarda šálok čiernej kávy. Aj preto pribúdajú výskumy, ktoré sa snažia zistiť, aké má káva účinky na náš organizmus. Dobrá správa je, že v mnohých ohľadoch podľa vedcov prospieva ľudskému zdraviu. K potešujúcim informáciam patrí aj tá, že každodenná kávička pomáha pri chudnutí. Nájdu sa však i výskumy, ktoré až také optimistické nie sú. Pozrime sa na to bližšie.

1.Káva a cukrovka

Káva môže pomôcť chrániť vás pred cukrovkou 2. typu. Výskumníci z UCLA zistili, že pitie kávy zvyšuje plazmatické hladiny SHBG, teda globulínu viažuceho pohlavné hormóny. SHBG kontroluje biologickú aktivitu testosterónu a estrogénu, ktoré zohrávajú úlohu vo vývoji cukrovky 2. typu.

1.Káva a cukrovka
Káva môže pomôcť chrániť vás pred cukrovkou 2. typu. Výskumníci z UCLA zistili, že pitie kávy zvyšuje plazmatické hladiny SHBG, teda globulínu viažuceho pohlavné hormóny . SHBG kontroluje biologickú aktivitu pohlavných hormónov, testosterónu a estrogénu, ktoré zohrávajú úlohu vo vývoji cukrovky 2. typu.

Výskumníci na Harvarde zhromaždili údaje z troch štúdií a len sa im potvrdilo, že zvýšená spotreba kávy môže znížiť riziko diabetu 2. typu. V týchto štúdiách sa stravovacie návyky účastníkov hodnotili pomocou dotazníkov každé štyri roky. Tí, u ktorých sa objavila cukrovka, to museli ohlásiť.

Vedci zistili, že účastníci, ktorí v priebehu 4 rokov zvýšili svoj denný príjem kávy o viac ako jednu šálku (v priemere o 1,69 šálok denne), mali počas nasledujúcich 4 rokov o 11% nižšie riziko cukrovky typu 2  v porovnaní s tými, ktorí svoju dennú dávku nezmenili.1.Káva a cukrovka
Káva môže pomôcť chrániť vás pred cukrovkou 2. typu. Výskumníci z UCLA zistili, že pitie kávy zvyšuje plazmatické hladiny SHBG, teda globulínu viažuceho pohlavné hormóny . SHBG kontroluje biologickú aktivitu pohlavných hormónov, testosterónu a estrogénu, ktoré zohrávajú úlohu vo vývoji cukrovky 2. typu.

Výskumníci na Harvarde zhromaždili údaje z troch štúdií a len sa im potvrdilo, že zvýšená spotreba kávy môže znížiť riziko diabetu 2. typu. V týchto štúdiách sa stravovacie návyky účastníkov hodnotili pomocou dotazníkov každé štyri roky. Tí, u ktorých sa objavila cukrovka, to museli ohlásiť.

Vedci zistili, že účastníci, ktorí v priebehu 4 rokov zvýšili svoj denný príjem kávy o viac ako jednu šálku (v priemere o 1,69 šálok denne), mali počas nasledujúcich 4 rokov o 11% nižšie riziko cukrovky typu 2  v porovnaní s tými, ktorí svoju dennú dávku nezmenili.
1.Káva a cukrovka Káva môže pomôcť chrániť vás pred cukrovkou 2. typu. Výskumníci z UCLA zistili, že pitie kávy zvyšuje plazmatické hladiny SHBG, teda globulínu viažuceho pohlavné hormóny . SHBG kontroluje biologickú aktivitu pohlavných hormónov, testosterónu a estrogénu, ktoré zohrávajú úlohu vo vývoji cukrovky 2. typu. Výskumníci na Harvarde zhromaždili údaje z troch štúdií a len sa im potvrdilo, že zvýšená spotreba kávy môže znížiť riziko diabetu 2. typu. V týchto štúdiách sa stravovacie návyky účastníkov hodnotili pomocou dotazníkov každé štyri roky. Tí, u ktorých sa objavila cukrovka, to museli ohlásiť. Vedci zistili, že účastníci, ktorí v priebehu 4 rokov zvýšili svoj denný príjem kávy o viac ako jednu šálku (v priemere o 1,69 šálok denne), mali počas nasledujúcich 4 rokov o 11% nižšie riziko cukrovky typu 2  v porovnaní s tými, ktorí svoju dennú dávku nezmenili.
Zdroj: Shutterstock.com

Výskumníci na Harvarde zhromaždili údaje z troch štúdií a len sa im potvrdilo, že zvýšená spotreba kávy môže znížiť riziko diabetu 2. typu. V týchto štúdiách sa stravovacie návyky účastníkov hodnotili pomocou dotazníkov každé štyri roky. Tí, u ktorých sa objavila cukrovka, to museli ohlásiť.

Vedci zistili, že účastníci, ktorí v priebehu 4 rokov zvýšili svoj denný príjem kávy o viac ako jednu šálku (v priemere o 1,69 šálok denne), mali počas nasledujúcich 4 rokov o 11% nižšie riziko cukrovky 2.typu v porovnaní s tými, ktorí svoju dennú dávku nezmenili.