Riešenie je jednoduché! Pripravte si vlastnú verziu ľadovej pochúťky doma. Bola by predsa veľká škoda prísť len kvôli tomu o radosť z chladivých krémových zážitkov.

Vyrobiť si vlastnú bezlaktózovú verziu mrazenej pochúťky doma je rovnako jednoduché ako pripraviť si smoothie. Výhodou takto pripravených nanukov je, že presne poznáte ich zloženie a môžete si ich dochutiť podľa vlastného želania. Potom už len stačí trocha trpezlivosti a nebudete o nič ukrátení. Nalejte smoothie podľa vlastnej chuti jednoducho do nanukových formičiek a je to!

Aj v prípade domácich smotanových nanukov máte na výber z množstva rôznych príchutí. Skvelé sú najmä tie z čerstvého sezónneho ovocia. Čo tak skúsiť rozmixovať niekoľko marhúľ alebo čerešní s mliekom, či bielym jogurtom? Nezabudnite však siahnuť po verzii bez laktózy. Napríklad v Kauflande nájdete širokú ponuku bezlaktózových produktov (od mlieka, cez jogurty až po smotanu) pod značkou K-free. 

1) Nanuková inšpirácia od Babsy Jagušák (bez laktózy)

Ingrediencie na 3 – 4 porcie:

  • 350 ml šťavy z čerstvých pomarančov alebo 100 % pomarančového džúsu K-Bio
  • 500 ml rozmixovaných čerstvých alebo mrazených malín K-Classic
  • 500 ml  bezlaktózového bieleho jogurtu K-free
  • med na dosladenie
  • voda

Postup: Odšťavte čerstvé pomaranče alebo nalejte do mixéru stopercentný, ideálne za studena lisovaný pomarančový džús. Pridajte čerstvé alebo mrazené maliny, biely jogurt K-free bez laktózy, trochu vody a rozmixujte. Podľa potreby môžete dosladiť medom. Nalejte do dávkovačov na nanuky a nechajte zamraziť.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: Kaufland

2) Verzia smoothie na podporu imunity 
Namiesto jogurtu môžete vyskúšať aj bezlaktózové mlieko K-free alebo sójový nápoj K-take it veggie. V chladnejších mesiacoch si podľa rovnakého receptu od Babsy, ale už bez zamrazenia vyrobíte skvelú verziu smoothie na podporu imunity. 

Ilustračné foto.Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: Kaufland