MENU
zdravy-zivot

Prevencia depresie môže začať každodenným konzumovaním tejto potraviny!

Orechy, ako sú mandle, vlašské orechy, pistácie a ďalšie, sú nutričnou silou. Sú plné základných živín vrátane vlákniny, omega-3 mastných kyselín, fenolov, polyfenolov a vitamínu E. Tieto zložky majú silné protizápalové a antioxidačné vlastnosti, ktoré môžu pomôcť ochrániť vašu duševnú pohodu pred depresiou.
Zdroj: Shutterstock

Súvisiace témy

Zdravý život

Prevencia depresie môže začať každodenným konzumovaním tejto potraviny!

Cítite sa skleslo? Nič vás nebaví? Podľa nedávnej štúdie by jednoduchý každodenný zvyk mohol zmeniť situáciu.

Stačí jedna hrsť orechov denne

Orechy, ako sú mandle, vlašské orechy, pistácie a ďalšie, sú nutričnou silou. Sú plné základných živín vrátane vlákniny, omega-3 mastných kyselín, fenolov, polyfenolov a vitamínu E. Tieto zložky majú silné protizápalové a antioxidačné vlastnosti, ktoré môžu pomôcť ochrániť vašu duševnú pohodu pred depresiou.Orechy, ako sú mandle, vlašské orechy, pistácie a ďalšie, sú nutričnou silou. Sú plné základných živín vrátane vlákniny, omega-3 mastných kyselín, fenolov, polyfenolov a vitamínu E. Tieto zložky majú silné protizápalové a antioxidačné vlastnosti, ktoré môžu pomôcť ochrániť vašu duševnú pohodu pred depresiou.
Orechy, ako sú mandle, vlašské orechy, pistácie a ďalšie, sú nutričnou silou. Sú plné základných živín vrátane vlákniny, omega-3 mastných kyselín, fenolov, polyfenolov a vitamínu E. Tieto zložky majú silné protizápalové a antioxidačné vlastnosti, ktoré môžu pomôcť ochrániť vašu duševnú pohodu pred depresiou.
Zdroj: Shutterstock

Štúdia založená na údajoch od 13 504 dospelých osôb z Biobanky Spojeného kráľovstva (UK) sa snažila pochopiť súvislosť medzi konzumáciou orechov a depresiou. A tu je tá zaujímavá časť: u osôb, ktoré denne zjedli len 30 gramov orechov, čo je približne jedna hrsť, sa počas 5,3-ročného obdobia vyskytlo o 17 % nižšie riziko vzniku depresie.

Orechy, ako sú mandle, vlašské orechy, pistácie a ďalšie, sú nutričnou silou. Sú plné základných živín vrátane vlákniny, omega-3 mastných kyselín, fenolov, polyfenolov a vitamínu E. Tieto zložky majú silné protizápalové a antioxidačné vlastnosti, ktoré môžu pomôcť ochrániť duševnú pohodu pred depresiou.

Aby ste pochopili význam tejto skutočnosti, zvážte, akú úlohu zohráva zápal pri vzniku depresie. Konzumáciou orechov v podstate posilňujete svoj organizmus prirodzene, imunita ktorá bojuje proti zápalu - kľúčovému faktoru rizika depresie.

Pokračovať Ďalej (1/3)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Ako mám riešiť ťažkosti so žalúdkom? Cítim tlak a bolesti

Bolesť v žalúdku môže byť organická - gastritída, žalúdočné polypy, žalúdočné vredy a iné,  alebo funkčná - poruchy príjmu potravy, prejedanie, patológie iných orgánov a systémov atď. Čo najskôr by ste mali navštíviť svojho všeobecného lekára. Potrebné budú laboratórne vyšetrenia - krv, moč, stolica, skríning Helicobacter pylori, ako aj inštrumentálna diagnostika - ultrazvuk brušnej dutiny, v prípade potreby aj gastroskopia. Je možné, že sa budete musieť poradiť s gastroenterológom alebo psychoterapeutom či kardiológom.

V závislosti od zistenej príčiny bolesti možno použiť konzervatívne metódy liečby, ako diéta, medikamentózna liečba a podobne, alebo chirurgické. Prvá pomoc pri akútnej bolesti a nepríjemných pocitoch v žalúdku sú antacidá, ktoré neutralizujú žalúdočnú kyselinu, a inhibítory protónovej pumpy. S bolesťou v bruchu spôsobenou kŕčmi sú jedným z najúčinnejších liekov antispazmodiká.

čítať viac

Prečo sa už na ovčie kiahne nemôže používať tekutý púder?

Tekutý púder sa neodporúča aplikovať na kiahne z dôvodu, že zaschne na vyrážke. Vytvorí nepriedušný film, pokožka preto nedýcha, pľuzgierové vyrážky sú extrémne vysušené, praskajú a ľahšie sa infikujú.

Zdroj: Dr.Max
čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor