Chrbtu začnete venovať pozornosť väčšinou až vtedy, keď sa ohlási. Z nečinnosti mnohých vytrhne často až vytrvalá, nepríjemná bolesť. Začnite si ho všímať oveľa skôr a môžete sa vyhnúť väčším ťažkostiam. Sedenie na fitlopte nevyrieši všetko. Zdravý chrbát miluje aktívnejší život a drobné zmeny.

1. Meňte polohy

1. Meňte polohy

Statická poloha, v ktorej zotrváte dlhší čas, chrbtu neprospieva. Ani najlepšie nastavená ergonomická stolička alebo fitlopta nie sú zdravé, ak na nich sedíte príliš dlho. „Pre telo je prirodzený pohyb. Najlepšie, čo môžete urobiť, je meniť polohy tak často, ako sa len dá,“ upozorňuje fyzioterapeutka Lenka Augustínová. „Vyjdite pešo aspoň 2 poschodia, prejdite sa alebo si zacvičte kompenzačné cvičenia.“ Jedným z najjednoduchších riešení sú aj polohovateľné pracovné stoly. Vyvarovať sa oplatí aj ďalších drobných chýb. Ide hlavne o monitor umiestnený na pravej alebo ľavej strane stola. „Spôsobí to vytočenie tela a vznik nerovnomerného napätia,“ vysvetľuje odborníčka. „Vzhľadom na držanie hlavy, predklon a predsunutie krčnej chrbtice je nevhodná i dlhodobá práca na notebooku.“1. Meňte polohy

Statická poloha, v ktorej zotrváte dlhší čas, chrbtu neprospieva. Ani najlepšie nastavená ergonomická stolička alebo fitlopta nie sú zdravé, ak na nich sedíte príliš dlho. „Pre telo je prirodzený pohyb. Najlepšie, čo môžete urobiť, je meniť polohy tak často, ako sa len dá,“ upozorňuje fyzioterapeutka Lenka Augustínová. „Vyjdite pešo aspoň 2 poschodia, prejdite sa alebo si zacvičte kompenzačné cvičenia.“ Jedným z najjednoduchších riešení sú aj polohovateľné pracovné stoly. Vyvarovať sa oplatí aj ďalších drobných chýb. Ide hlavne o monitor umiestnený na pravej alebo ľavej strane stola. „Spôsobí to vytočenie tela a vznik nerovnomerného napätia,“ vysvetľuje odborníčka. „Vzhľadom na držanie hlavy, predklon a predsunutie krčnej chrbtice je nevhodná i dlhodobá práca na notebooku.“
1. Meňte polohy Statická poloha, v ktorej zotrváte dlhší čas, chrbtu neprospieva. Ani najlepšie nastavená ergonomická stolička alebo fitlopta nie sú zdravé, ak na nich sedíte príliš dlho. „Pre telo je prirodzený pohyb. Najlepšie, čo môžete urobiť, je meniť polohy tak často, ako sa len dá,“ upozorňuje fyzioterapeutka Lenka Augustínová. „Vyjdite pešo aspoň 2 poschodia, prejdite sa alebo si zacvičte kompenzačné cvičenia.“ Jedným z najjednoduchších riešení sú aj polohovateľné pracovné stoly. Vyvarovať sa oplatí aj ďalších drobných chýb. Ide hlavne o monitor umiestnený na pravej alebo ľavej strane stola. „Spôsobí to vytočenie tela a vznik nerovnomerného napätia,“ vysvetľuje odborníčka. „Vzhľadom na držanie hlavy, predklon a predsunutie krčnej chrbtice je nevhodná i dlhodobá práca na notebooku.“
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Statická poloha, v ktorej zotrváte dlhší čas, chrbtu neprospieva. Ani najlepšie nastavená ergonomická stolička alebo fitlopta nie sú zdravé, ak na nich sedíte príliš dlho. Pre telo je prirodzený pohyb. Najlepšie, čo môžete urobiť, je meniť polohy tak často, ako sa len dá,“ upozorňuje fyzioterapeutka Lenka Augustínová. Vyjdite pešo aspoň 2 poschodia, prejdite sa alebo si zacvičte kompenzačné cvičenia.“ Jedným z najjednoduchších riešení sú aj polohovateľné pracovné stoly. Vyvarovať sa oplatí aj ďalších drobných chýb. Ide hlavne o monitor umiestnený na pravej alebo ľavej strane stola. „Spôsobí to vytočenie tela a vznik nerovnomerného napätia,“ vysvetľuje odborníčka. „Vzhľadom na držanie hlavy, predklon a predsunutie krčnej chrbtice je nevhodná i dlhodobá práca na notebooku.“

Bolí vaše dieťa chrbát? Aj sedieť treba vedieť. Ukážeme vám ako

Ďalšie tipy►►►