MENU
zdravy-zivot

FOTOcviky s trénerkou: Rýchly útok na problematické brucho a zadok

Zo stoja spojného urobte výpad. Oprite sa o dlane, chodidlo položte medzi ruky, akoby ste boli v štartovacej pozícii. Medzi kolenom a stehnom mal vzniknúť tupý uhol. Prispôsobte ho individuálnym možnostiam.

Súvisiace témy

Zdravý život

FOTOcviky s trénerkou: Rýchly útok na problematické brucho a zadok

Vyskúšajte špeciálnu zostavu Lucie Medekovej. Cviky vyzerajú na pohľad jednoducho, ale poriadne sa pri nich zapotíte.

Postupne si vďaka výpadu posilníte nohy. Vo vzpore najmä strednú časť tela i problematické brucho a zadok, paže – biceps i triceps pri spustení tela nadol. Zabrať dostane i chrbát. V záverečnej, odľahčovacej, fáze si postupne natiahnete lýtka stehná, dolnú i hornú časť chrbta. Celú sériu zopakujte minimálne 10-krát. 

S výdychom prejdite do vzporu. Nohu držte stále zdvihnutú, lakte ťahajte popri tele. V krajnej pozícii zastavte čelo takmer nad podlahou.S výdychom prejdite do vzporu. Nohu držte stále zdvihnutú, lakte ťahajte popri tele. V krajnej pozícii zastavte čelo takmer nad podlahou.
S výdychom prejdite do vzporu. Nohu držte stále zdvihnutú, lakte ťahajte popri tele. V krajnej pozícii zastavte čelo takmer nad podlahou.
Zdroj: Robo HUBAČ

Preneste hmotnosť na ruky. Pravú nohu, ktorá bola vo výpade, zanožte. V pozícii ju s nádychom vystrite.

S výdychom prejdite do vzporu. Nohu držte stále zdvihnutú, lakte ťahajte popri tele. V krajnej pozícii zastavte čelo takmer nad podlahou.S výdychom prejdite do vzporu. Nohu držte stále zdvihnutú, lakte ťahajte popri tele. V krajnej pozícii zastavte čelo takmer nad podlahou.
S výdychom prejdite do vzporu. Nohu držte stále zdvihnutú, lakte ťahajte popri tele. V krajnej pozícii zastavte čelo takmer nad podlahou.
Zdroj: Robo HUBAČ

S výdychom prejdite do vzporu. Nohu držte stále zdvihnutú, lakte ťahajte popri tele. V krajnej pozícii zastavte čelo takmer nad podlahou.

Pokračovanie tréningu vo FOTOGALÉRII!

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

V akom veku sa zvykne dieťaťu prestať zhoršovať krátkozrakosť?

Krátkozrakosť býva často dedičná. Tak ako píšete, máte to v rodine. Stredný typ krátkozrakosti (to je typ u Vášho syna) začína v detskom veku a postupne narastá až do obdobia okolo 20. roku života. Môže dosahovať  približne od -4 do -7 dioptrií. Po 20. roku života sa progresia krátkozrakosti výrazne spomalí, ale ešte stále môže mierne narastať aj do 35. roku života. Preto je nevyhnutné, aby deti do 18 rokov s krátkozrakosťou chodili na pravidelné očné kontroly minimálne raz ročne. A podľa potreby sa im  upravovali, teda zvyšovali dioptrie.  Krátkozrakosť sa časom nezlepší. Podstatou krátkozrakosti je predlžovanie očnej gule. Tým, že sa oko predlžuje a nezastavilo sa v raste, predlžuje sa predozadná os oka. Lúče, ktoré dopadajú do oka, sa lámu pred sietnicou, a preto vzniká neostrý obraz. Ak pred oko dáme mínusové sklo, takzvanú rozptylku, lúče sa rozptýlia a zalomia presne na sietnicu. Obraz sa tak zaostrí. V dnešnej dobe máme k dispozícii aj kontaktné šošovky, ktoré syn môže začať časom nosiť. V prípade, ak bude mať po 20. roku života stabilné dioptrie, tak môže zvažovať aj bezbolestné, bezpečné a rýchle laserové operačné odstránenie dioptrií s využitím femtosekundového lasera. V tomto prípade je však dôležité dbať na precízne vstupné vyšetrenie a výber samotnej kliniky.

čítať viac

Päťročný kaká do plienky. Je to hanba! Ako ho to odučiť?

Nikdy na dieťa netlačte. Nedovoľte, aby prevládali pri „odplienkovaní“ negatívne emócie. Veľa s ním hovorte. Vek päť rokov je už dosť hraničný, takému „veľkému“ dieťaťu už dokážete veľa vecí vysvetliť. Verím, že ste to skúšali aj pomocou hračiek. Mackovia a iní plyšoví kamaráti musia predsa tiež kakať. Deti to ľahšie pochopia a postupne zavedú do praxe. Skúste najprv nočník alebo redukciu na toaletu. Je možné , že sa váš synček bojí veľkej a hlbokej misy, zvuku pri splachovaní, nestability pod nohami, ktoré mu visia vo vzduchu. Pomáha podložiť pod nožičky stolček. Keď hovoríte, že ste už vyskúšali všetko, tak vám len môžem odporučiť návštevu detského psychológa.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor