„Ročné obdobia sú charakteristické svojou farbou. S tým korešpondujú aj farby vtedy dozretého ovocia a zeleniny. Jarná zelenina a vňate sú zelené, letné maliny, ríbezle, melóny, jablká, paradajky sú červené, tekvica, jesenné hrušky sú žlté, cibuľa a cesnak sú biele. Farba ovocia a zeleniny naznačuje aj obsah živín. Čím je farba sýtejšia, tým intenzívnejší je zdravotný prínos,“ hovorí odborníčka na výživu MUDr. Alžbeta Béderová.

Pozrite sa s nami na tie najzdravšie!

Reďkovková

Tešíte sa z chrumkavých reďkoviek? Bolo by škoda zabúdať na benefity mladej zelenej vňate. Pikantné listy obsahujú množstvo vitamínu C a B, kyselinu listovú, draslík, horčík i železo. Uprednostnite mladé lístky, sú chutnejšie.Tešíte sa z chrumkavých reďkoviek? Bolo by škoda zabúdať na benefity mladej zelenej vňate. Pikantné listy obsahujú množstvo vitamínu C a B, kyselinu listovú, draslík, horčík i železo. Uprednostnite mladé lístky, sú chutnejšie.
Tešíte sa z chrumkavých reďkoviek? Bolo by škoda zabúdať na benefity mladej zelenej vňate. Pikantné listy obsahujú množstvo vitamínu C a B, kyselinu listovú, draslík, horčík i železo. Uprednostnite mladé lístky, sú chutnejšie.
Zdroj: Shutterstock

Tešíte sa z chrumkavých reďkoviek? Bolo by škoda zabúdať na benefity mladej zelenej vňate. Pikantné listy obsahujú množstvo vitamínu C a B, kyselinu listovú, draslík, horčík i železo. Uprednostnite mladé lístky, sú chutnejšie.

Čítajte ďalej  ►►►