Prevenciou vzniku srdcovo-cievnych ochorení je pestrá a pravidelná strava ideálne rozdelená do 4 až 7 menších porcií do dňa. Vypite aspoň 2 litre nesladených tekutín denne. Pre zdravie srdca v prvom rade uberte: 

  • zo soli,
  • z alkoholu,
  • zo živočíšnych tukov. 

TOP 9 druhov zeleniny, ktoré naštartujú váš metabolizmus. A dokonale spália kalórie!

5 zdravých tipov na úvod

  • Vymeňte margaríny za maslo, ale ešte lepšie urobíte, ak si namiesto masla natriete na chlieb avokádo. Alebo si namáčajte chlieb do olivového oleja ako Taliani či Chorváti.
  • Pri varení používajte rastlinné oleje a vyhýbajte sa stuženým tukom. Vysokým teplotám najlepšie odoláva kokosový olej a olivový olej. Môže byť aj panenský. Klasický domáci iný ani nie je. Naučte sa tuky, panenské oleje, dodávať až do hotového jedla.

 Recept na štíhlosť: Spravte na tanieri 6 ZDRAVÝCH zmien a kilá pôjdu dole

  • Uprednostňujte hydinu zbavenú kože a ryby – tie môžu byť aj s kožou.
  • Snažte sa obmedziť biele pečivo a cestoviny, sladké a slané keksy či sušienky. Vyhýbajte sa im hlavne vo večerných hodinách.
  • Pri pečení koláčov uberte minimálne tretinu cukru a používajte čo najmenej tukov. Polovicu masla môžete nahradiť tromi roztlačenými banánmi alebo jablkovým pyré.

Pozrite si tipy pre výživnú stravu ►►►