Vďaka kontrole dýchania, ktoré je pri joge veľmi dôležité, sa dokážete upokojiť a na chvíľu spomaliť. Hlbokými kontrolovanými nádychmi sa organizmus zrelaxuje a odbúrava stres. Ak si chcete oddýchnuť, prísť na iné myšlienky a popri tom uvoľniť aj chrbticu, tieto pozície z jogy sú presne pre vás.

Neprehliadnite: Ste v strese? Natiahnite chrbát a dýchajte v správnej pozícii

Hlboký predklon

Hlboký predklonHlboký predklon
Hlboký predklon
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Ešte predtým samotným cvičením začnite s hlbokým dýchaním. Urobte niekoľko dlhých nádychov a výdychov. Túto pozíciu môžete robiť 2 spôsobmi, ostaňte stáť alebo si sadnite na zem, nohy môžete mať mierne ohnuté v kolenách.

VIDEO: Trénerka radí, uvoľnite sa po práci s jednoduchým cvikom

Hlboký predklonHlboký predklon
Hlboký predklon
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Pomaly naťahujte ruky k nohám a stále hlboko dýchajte. Pri znižovaní hrudníka smerom k stehnám uvoľnite hlavu aj krk. V predklone sa snažte vydržať 10 hlbokých nádychov a výdychov.

Ďalšie pozície ►►►