MENU
zdravy-zivot

Hľadáte medzi potravinami kvalitu za najlepšiu cenu? Riaďte sa týmito pravidlami

Ilustračné foto.
Zdroj: FARMFOODS
Zdravý život

Hľadáte medzi potravinami kvalitu za najlepšiu cenu? Riaďte sa týmito pravidlami

Prinášame vám niekoľko tipov, ako si z ponuky na trhu vybrať tie najkvalitnejšie potraviny.

ČÍTAJTE ETIKETY VÝROBKOV

Výrobcovia v snahe ušetriť najmä kvôli tlaku na ceny od obchodných reťazcov používajú čo najlacnejšie menej kvalitné suroviny alebo lacnejšie náhrady zloženia, ktoré pomocou chémie („E-čok“) vedia čo najviac prispôsobiť danému výrobku, používajú prídavné látky na úpravu chuti, farby či iných vlastností. Množstvo konzumovanej potraviny t. j. kvantita, však nikdy nenahradí potrebné vyvážané výživové hodnoty, ktoré potrebujete pre váš kvalitný život či rast a vývin vašich detí. Kvalitného výrobku stačí konzumovať podstatne menej a za kvalitu veľakrát zaplatíte v skutočnosti menej. Pozorným čítaním etikiet teda šetríte vaše zdravie aj peniaze.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.
Zdroj: FARMFOODS

ZAUJÍMAJTE SA O PÔVOD A KVALITU POUŽITÝCH SUROVÍN

Kľúčovým je samozrejme aj pôvod surovín. Niektorí výrobcovia presný pôvod surovín neuvádzajú vôbec. Pochádzajú z krajín, kde poľnohospodári a potravinári používajú jedovaté prípravky, ktoré boli u nás už dávno zakázané. Mnohokrát pri ceste do výroby prekonajú obrovské množstvo kilometrov, pri ktorom stratia čerstvosť. V priebehu cesty môžu byť často prebaľované, zamrazované a rozmrazované, pričom je do nich pridávaných stále viac chémie, aby výzorovo a chuťovo pripomínali očakávaný vzhľad a chuť.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.
Zdroj: FARMFOODS

SPOĽAHNITE SA NA SLOVENSKÝCH FARMÁROV

Nekvalitným výrobkom sa vyhnete veľmi ľahko. Spoľahnite sa na farmársky reťazec FARMFOODS – Výnimočné potraviny. Ten zastrešuje výrobu svojich výrobkov od vlastných fariem a polí, cez výrobné prevádzky, na ktorých prebieha výroba, až po predaj vo vlastných predajniach. Na svojich etiketách uvádza čisté zloženie a pôvod surovín. Pri študovaní etikiet a iných dostupných materiálov o obsahu potravín FARMFOODS máte istotu, že v rukách držíte výnimočný čerstvý výrobok, ktorý vám nielenže bude chutiť, ale tiež ktorý má najlepší pomer kvality a ceny dostupný na Slovensku.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.
Zdroj: FARMFOODS

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Napriek diéte FODMAP mi bolesti neustúpili. Musím kvôli liekom navštíviť špecialistu?

SIBO je ochorenie, pri ktorom dochádza k nadmernému alebo aj abnormálnemu prerastaniu tenkého čreva baktériami. V tomto prípade sa indikuje antibiotická liečba, pričom najlepšie skúsenosti sú s liečivom rifaximín. Dané antibiotikum vám môže predpísať len špecialista. Zvyšné, ako je norfloxacín a amoxicilín, môže predpísať aj všeobecný lekár.

čítať viac

Mám hraničné hodnoty tlaku. Kedy treba začať liečbu?

Hodnoty tlaku krvi nie sú rovnaké u toho istého človeka počas celého dňa. Vplýva naň veľa faktorov. U dospelých sa ako normálny  tlak  krvi uvádza hodnota 120/75 - 80 mmHg. Hraničný tlak krvi je medzi 130 -139/80 - 90 mmHg a za hypertenziu I. stupňa sa považuje opakovane nameraný tlak krvi 140 -160/90 -100 mmHg. Pre správne meranie treba zabezpečiť základné podmienky - seďte predtým bez stresu a predchádzajúcej fyzickej aktivity minimálne päť minút a nebuďte veľmi najedená ani hladná. Tlak si merajte dva až tri razy týždenne v rôznych časoch, nielen ráno po zobudení.

S liečbou zvýšeného tlaku krvi by ste mali začať, ak ste si viac týždňov po sebe namerali takmer vždy zvýšené hodnoty. Objednajte sa k všeobecnému lekárovi. Niekedy sa vám sestrička v ambulancii nameria zvýšené hodnoty tlaku krvi, ktoré sa odlišujú od nameraných v domácom prostredí. Môže ísť o syndróm bieleho plášťa. Aj v tomto prípade je potrebné začať cielenú liečbu s primeranou dávkou a kombináciou liekov. Na potvrdenie hypertenzie mimo ambulancie lekára je často nevyhnutné vykonať 24-hodinové monitorovanie tlaku krvi, ktoré sleduje tlak aj počas noci, keď spíte. Až tento výsledok niekedy definitívne odhalí hodnoty tlaku krvi.

Pri hraničných hodnotách krvného tlaku odporúčame diétne a režimové opatrenia. Znížte konzumáciu kuchynskej soli, ale pozor, je prítomná  takmer v každom jedle, najmä v kupovanom. Znížte hmotnosť, prestaňte fajčiť a začnite s pravidelným aeróbnym cvičením, napríklad pravidelnou rýchlejšou chôdzou v trvaní 30 až 45 minút aspoň tri- až päťkrát týždenne. Pravidelne užívajte magnézium.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor