MENU
zdravy-zivot

Hokkaido na raňajky, obed aj večeru, 3 príma recepty na celý deň

Hokkaido je skvelá potravina aj pre deti.
Zdravý život

Hokkaido na raňajky, obed aj večeru, 3 príma recepty na celý deň

Z tekvice hokkaido zvládnu pripraviť kvalitné, chutné a zdravé pochúťky aj kuchári začiatočníci. Jednoducho sa to nedá pokaziť!

Oranžová tekvica hokkaido obsahuje veľa vody, vitamínov, betakaroténu či vlákniny, ktorá podporuje naše trávenie. Aj keď toto ovocie - aspoň z botanického hľadiska - nezvyknete doma variť, teraz je správny čas, kedy by ste to mohli vyskúšať. Je sezóna tekvíca s nasledujúcimi receptami si poradíte či už kuchtíte radi, ale ste úplní gastroamatéri. Ich autorkou je Martina Dvořáková, špecialistka na ketodiétu. 

Nátierka z hokkaido tekvice na raňajky

Vynikajúce! Pripravte si nátierky na raňajky, desiatu či večeru.Vynikajúce! Pripravte si nátierky na raňajky, desiatu či večeru.
Vynikajúce! Pripravte si nátierky na raňajky, desiatu či večeru.
Zdroj: shutterstock.com

Potrebujeme

  • malú chilli papričku
  • citrónovú kôru
  • 1 jablko
  • soľ , čierne korenie
  • kyslú smotanu podľa chuti
  • 1 lyžicu olivového oleja
  • 1 tekvicu hokkaido

Postup

  1. Jablko, tekvicu, čili papričku nakrájame, osolíme, okoreníme, pomiešame s olivovým olejom a dáme piecť do rúry na 180 °C na 35 minút.
  2. Pridáme kyslú smotanu a rozmixujeme.
  3. Na dosiahnutie úplne hladkej štruktúry môžeme nátierku ešte prepasírovať cez jemné sitko.
  4. Necháme 30 minút vychladnúť, pridáme citrónovú kôru a poriadne zamiešame.

Nátierka sa  hodí na chlebík alebo ako dip k nachos. Chutná bodka na záver je nasekaná čerstvá petržlenová vňať.

Pokračovať Ďalej (1/3)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia