MENU
zdravy-zivot

Chudnutie po 40: Výživové odborníčky radia 4 kroky, ako sa motivovať

Aj po 40 sa vám podarí schudnúť, ak začnete už dnes.
Zdravý život

Chudnutie po 40: Výživové odborníčky radia 4 kroky, ako sa motivovať

Nadmerná hmotnosť stojí nielen za civilizačnými ochoreniami, ale ovplyvňuje aj imunitu proti vírusom. Ako si udržať motiváciu k chudnutiu?

Podľa štatistík a prieskumov figuruje Slovensko medzi krajinami s relatívne vysokým výskytom obezity. Týka sa až tretiny z nás. Ide o jeden z najvýznamnejších rizikových faktorov, ktoré zásadne zhoršujú celkový zdravotný stav človeka. Štatistika je jedna vec, začať však musí každý sám za seba. Pritom na ceste k zdravej hmotnosti vám nestojí ani práca ani home office. Len musíte chcieť.

Chýba vám motivácia? 

S pribúdajúcim vekom motiváciu znižujú aj prirodzené prejavy ako je starnutie. Aj keď sa mu nedá zabrániť, existujú skvelé spôsoby, ako si dlhodobo zachovať chuť k pohybu a cvičeniu.

Čím viac času presedíme, tým ťažšie je začať sa hýbať. Celodenné sedenie spôsobuje úbytok energie a môže mať tiež negatívny vplyv na telesnú hmotnosť, čím robí pohyb ešte náročnejším. V dôsledku kombinácie únavy a oslabenia sa naďalej posilňuje naša nechuť k pohybu, takže sa točíme v začarovanom kruhu. Ak chceme mať dostatok motivácie k dosahovaniu osobných cieľov, treba ho prelomiť,“ hovorí výživová odborníčka Samantha Clayton.

Ak sa vo svojom tele necítite dobre, to je presne ten správny čas na to, aby ste so sebou niečo urobili. Kým vám začne telo ubližovať aj zvnútra. ,,Každé kilo navyše spôsobuje telu problém. Dnes je už dokázané, že kilá navyše sťažujú aj priebeh vírusových infekcií. V žiadnom prípade by sa však nemali hladovať. Vyberte si stravovanie, ktoré vám bude vyhovovať, aby ste nemali pocit, že sa príliš obmedzujete,“ hovorí výživová poradkyňa Monika Tělupilová.

Cestou k zmenou môžete vykročiť pár jednoduchými krokmi. Výživové odborníčky radia, aké to sú:

Spravte si systém

Chudnútie začína v hlave, preto by ste v nej mali mať jasno. Premyslite si pár základných bodov, ktoré zmeníte. Zostavujte si jedálniček na 1-2 dny dopredu, zaveďte si pravidelný rytmus 5-tich jedál denne, nahraďte maškrtenie medzi jedlami a večerné snacky pri televízii vymeňte za nízkosacharidovú alternatívu, veľa pite a začnite chodiť na prechádzky.Chudnútie začína v hlave, preto by ste v nej mali mať jasno. Premyslite si pár základných bodov, ktoré zmeníte. Zostavujte si jedálniček na 1-2 dny dopredu, zaveďte si pravidelný rytmus 5-tich jedál denne, nahraďte maškrtenie medzi jedlami a večerné snacky pri televízii vymeňte za nízkosacharidovú alternatívu, veľa pite a začnite chodiť na prechádzky.
Chudnútie začína v hlave, preto by ste v nej mali mať jasno. Premyslite si pár základných bodov, ktoré zmeníte. Zostavujte si jedálniček na 1-2 dny dopredu, zaveďte si pravidelný rytmus 5-tich jedál denne, nahraďte maškrtenie medzi jedlami a večerné snacky pri televízii vymeňte za nízkosacharidovú alternatívu, veľa pite a začnite chodiť na prechádzky.
Zdroj: Shutterstock
Pokračovať Ďalej (1/4)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Naše bábätko cez deň nespáva. Ako mu upraviť režim?

Potreba spánku dvoj- až trojmesačného bábätka sa nemení z hľadiska priemerného času spánku, ale dochádza k posunu denného a nočného spánku. Nočný čas sa predlžuje a denný sa skracuje. Priemerná doba denného spánku je 4-5 hodín. Počet odpočinkov počas dňa medzi tretím až štvrtým mesiacom až prvým rokom klesá. Uprednostňujte zaspávanie v pokojnej atmosfére, zachovávajte rovnaký rituál uspávania. Cez deň buďte čo najviac spolu vonku, ak ste doma, vpusťte do bytu čo najviac svetla. Počas dňa sa spolu veľa hrajte, maznajte, rozprávajte, v noci podľa možnosti nerozsvecujte svetlo a obmedzte dlhší kontakt. Buďte flexibilní na potreby a požiadavky dieťatka. Jemný zvuk v pozadí neprekáža, ale veľkému hluku sa vyhnite.

čítať viac

Kedy je najvyšší čas vymeniť detskú kefku za „dospelácku“?

Je to veľmi individuálne. Neexistuje správny vek, alebo tabuľka, podľa ktorej sa riadiť. Dôležité je, aby boli zúbky dobre vyčistené a aby ste ich do 12 roku života dieťatka dočisťovali. Všeobecne ale platí, že menšou kefkou sa zuby čistia lepšie a dôslednejšie. Mám veľa dospelých klientov, ktorí si kvôli menším ústam nedokážu dôkladne vyčistiť zuby „dospeláckou“ kefkou a odporúčam im preto používať tie detské. Keď ju ale budete chcieť vymeniť, siahnite skôr po takej, ktorá má menšiu hlavičku a hlavne rovné štetinky. Určite by som ale aspoň do tých 12 rokov zostala pri detskej kefke.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor