Chceli by ste pár kilogramov schudnúť? Trávite veľa času cvičením, avšak výsledky sa nedostavujú? Je možné, že robíte chybu práve v stravovaní. Jedlo pred a po cvičení je veľmi dôležité, ak chcete schudnúť a nepribrať, prípadne nedočkať sa neželaného jojo efektu. Vyskúšajte tipy, čo jesť pred a po cvičení, rannom i večernom tréningu a to tak, aby ste schudli a nepriberali.

Čo jesť pred a po tréningu ráno?

Ak cvičíte radi ráno, je dôležité začať deň správnou kombináciou potravín a dopriať si vhodné raňajky plné energie. Pri cvičení ráno, ak chcete schudnúť, by mali raňajky obsahovať najmä sacharidy. Dobrou voľbou ráno je najmä ovocie, skúste piškóty s banánom, alebo ovsené vločky s ovocím. Je potrebné, aby jedlo naštartovalo váš metabolizmus, preto sú vhodné jedla s vlákninou a vitamínmi.

Ploché bruško do plaviek? TOP 7 krokov, s ktorými to pôjde aj vám!

Na raňajky si môžete dopriať aj ovocné šťavy, a to najmä pred cvičením. Skúste si vyšťaviť grep alebo pomaranč. Dopriať si môžete aj celozrnný chlieb so zeleninou. Po tréningu je vhodné siahnuť aj po proteínovom nápoji.

Čo jesť pred a po tréningu večer?

Ak sa snažíte schudnúť cvičením, tak určite praktizujete najmä vytrvalostné typy tréningov, čiže vo fitness centre trávite najviac času behaním, bicyklovaním, spinningom a podobne. Pri cvikoch, ktoré sú vhodné na spaľovanie kalórií, teda na chudnutie, je dôležité telu po cvičení dodať určité množstvo sacharidov. Vytrvalostným tréningom sa zbavujete nielen nadbytočného tuku, ale i energie. 

Na štíhly pás sladká STOPKA nestačí. Toto je 5 ničiteľov vašej snahy

Konzumujte najmä ľahko stráviteľné sacharidy. Po cvičení si na večeru zvoľte radšej zeleninu, prípadne skombinujte sacharidy s určitým množstvom bielkovín. Vyskúšajte zeleninový šalát s tuniakom. Do stravy zahrňte aj suroviny, ako napríklad avokádo, uhorka, paradajky, hnedú celozrnnú ryžu, colzrnné cestoviny.

Do svojho jedálnička a životného štýlu zraďte tieto body:

  • ovocie,
  • zelenina,
  • orechy,
  • chudé a kvalitné mäso, losos a tuniak,
  • celozrnná ryža a cestoviny,
  • tvaroh, vajcia,
  • kvalitnú šunka,
  • pitný režim,
  • menej soli,
  • kvalitný spánok.

Čítajte tiež: