Na zlepšenie fyzickej kondície, posilnenie srdcovo-cievneho systému či zníženie hladiny zlého cholesterolu je ideálne bicyklovanie. Navyše, podľa mnohých odborníkov slúži pravidelné šliapanie do pedálov aj ako prevencia proti vzniku cukrovky či vysokého krvného tlaku. Všetky pozitívne účinky si vychutnáte len na správne nastavenom bicykli. V najnižšej polohe pedálu by koleno nemalo byť úplne prepnuté, ani príliš pokrčené. Ideálnu výšku sedadla vám poradia špecializovaných predajniach, tie sa oplatí navštíviť, lebo v opačnom prípade môže bicyklovanie skončiť bolesťami kolien či bedrových kĺbov. 

Čo sa deje počas jazdy?

po 5 minútach je organizmus zahriaty a začína sa posilňovať svalstvo

po 10 minútach sa štartuje tvorba kĺbovej tekutiny, ktorú potrebujú kĺby k bezchybnej činnosti

po 15 minútach je celé telo ideálne prekrvené a udržuje sa na tejto úrovni

po 20 minútach sa prebúdza činnosť imunitného systému, podporuje sa tvorba buniek, ktoré zabezpečujú obranu organizmu

po 25 minútach klesá hladina zlého LDL cholesterolu

po 30 minútach sa začína posilňovať srdce

po 40 minútach sa naplno rozprúdi látková premena

po 50 minútach nastáva výrazné spaľovanie kalórií a redukovanie hmotnosti

Tempo predĺži život

Neviete, aké tempo si máte zvoliť? Podľa posledných výskumov je vhodnejšie pre organizmus intenzívnejšie, rýchlejšie tempo. Európska kardiologická spoločnosť zverejnila výsledky dánskeho prieskumu, podľa ktorého sa muži, ktorí obľubujú rýchlu jazdu, dožijú v priemere o 5 rokov viac ako pomalší jazdci. Aj im síce bicyklovanie prospieva, avšak život im predĺži len asi o 3 roky. Ženám o 4, respektíve o 2 roky. Podľa odborníkov má rovnaký efekt aj rýchla chôdza či beh. Podľa nemeckých odborníkov sú bicyklovanie či plávanie pre šesťdesiatnikov lepšie ako hlavolamy či krížovky. Výskum potvrdil, že športovanie viac zvyšuje celkový výkon mozgu.