MENU
zdravy-zivot

Ako schudnúť na bicykli? Musíte trénovať každý deň?

Bicyklovanie
Zdravý život

Ako schudnúť na bicykli? Musíte trénovať každý deň?

Bicyklovanie je nesporne zdravé, vyvetráte si hlavu, precvičíte si nohy a potešíte srdcovo-cievny systém. Ako však na ňom zhadzovať?

Pri pravidelnom šliapaní do pedálov si určite vylepšíte hodnoty krvného tlaku i cholesterolu. Mnohé výskumy naznačujú, že pre mozgovú činnosť ľudí starších ako šesťdesiat rokov, je pravidelné bicyklovanie dokonca efektívnejšie ako lúštenie krížoviek. Ako je to však s chudnutím?

Rozhoduje rýchlosť

Spotreba kalórií pri bicyklovaní závisí od rôznych faktorov. Dôležitá je dĺžka trate, intenzita šliapania do pedálov, ale i vaša výška, hmotnosť či vek. Napríklad dáma tridsiatnička, ktorá meria 1,75 metra a váži 70 kilogramov spáli pri miernom tempe za hodinu bicyklovania okolo 1880 kJ, uvádza nemecký portál shape.de. Stačí však zvýšiť rýchlosť na dvadsať kilometrov za hodinu a množstvo spálenej energie sa zvýši. Platia však všeobecné pravidlá, ktoré sa oplatí dodržiavať.

Ideálny pri nadváhe

Bicyklovanie je jednoducho výborný vytrvalostný šport. Zrýchľuje metabolizmus vďaka čomu podporuje spaľovanie tukov. Výhodou je, že menej zaťažuje kĺby, takže je vhodné aj v prípade, ak trpíte nadváhou. Ak patríte k začiatočníkom, nájdite si na bicykel čas trikrát do týždňa, postačí v priemere štyridsať minút. Už tak zvýšite spotrebu kalórií. Ak máte chuť bicyklovať dlhšie, striedajte pomalšie tempo s rýchlejším.

Vyhnite sa kopcom

S chudnutím vám môžu pomôcť aj hodinky, vďaka ktorým si budete sledovať optimálnu srdcovú frekvenciu. Tuky sa začínajú spaľovať pri hodnotách okolo šesťdesiatich až sedemdesiatich percentách maximálnej srdcovej frekvencie. Počítajte s tým, že zo začiatku vám hmotnosť nemusí klesať, ale oplatí sa vydržať. S nárastom svalovej hmoty bude chudnutie efektívnejšie. Viac svalov znamená vyššie spaľovanie tukov. Vyhýbajte sa prudkým kopcom a šprintom. Ideálne je šliapať pravidelne na ľahkom rýchlostnom stupni.   

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Prečo ma kríže nezačnú bolieť hneď po väčšej fyzickej námahe?

Ľudské telo je nastavené tak, aby odolávalo rôznym ochoreniam spúšťaním obranných mechanizmov. Vďaka dobrej imunite nemusí každý ochorieť na chrípku či iné infekčné ochorenie. Podobné je to aj s pohybovým aparátom. Každý z nás má inú toleranciu na fyzickú záťaž či cvičenie, preto aj reakcie na ne sú veľmi individuálne. Dôležitým faktorom je aj aktuálny klinický nález chrbtice, od ktorého tiež závisí, či sa už vyčerpali kompenzačné mechanizmy a objaví sa bolesť, ktorá signalizuje, že niečo nie je v poriadku.

Predpokladám, že u vás už nastali nejaké zmeny na chrbtici a preto vás trápia problémy po záťaži. Keďže nemám bližšie údaje o vašom veku a zdravotnom stave, môžem vám len všeobecne odporučiť odborné vyšetrenie. Po ňom by mala nasledovať eliminácia rizikových a spúšťacích faktorov, ktoré vás znepokojujú, prípadne preliečenie a rehabilitácia.

čítať viac

Dcérka vykakala krvnú zrazeninu. Čo to je? Mám sa báť?

Prímes krvi v stolici môže a nemusí signalizovať závažný problém. Pri náleze krvi je vždy potrebné zhodnotiť celkový stav dieťa a hľadať ďalšie príznaky. Ak je prítomná krv v malom množstve na povrchu stolice, zvyčajne sa jedna o fisúru - drobnú trhlinu sliznice konečníka. Krv je vtedy jasno červená. Ak je stolica tmavá ide o natrávenú krv z horných častí tráviaceho traktu, prípadne prehltnutú krv pri ragádach na prsníku. Krv vo vnútri stolice môže byť následkom alergie na bielkovinu  kravského mlieka, ale aj následkom  krvácivej choroby novorodencov spôsobenej  nedostatkom vitamínu K. Ak má dieťa teplotu, krvavé hlieny v zelenej stolici môžu byť prejavom infekcie najčastejšie Campylobacter. Vo vašom prípade mohlo ísť o drobnú ragádu na prsníku u vás a dcérka s mliečkom vypila aj krv z poškodenej cievy.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor