Energetický obsah potravín nájdete na obale, ale pozor! Energia sa tu uvádza v 100 gramoch pokrmu či 100 mililitroch nápoja, preto sa nedajte zmiasť a rátajte!

Foláty sú zlúčeniny kyseliny listovej, ktorá patrí medzi vitamíny skupiny B. Do tela ich dostanete jedinou cestou – jedlom. Denná odporúčaná dávka je 200 miligramov a zdroje sú pomarančový džús, tmavá listová zelenina, orechy, bôby, strukoviny a vnútornosti. Doprajte si päť porcií denne!

Hrach sa oplatí lúskaťHrach sa oplatí lúskať
Hrach sa oplatí lúskať
Zdroj: Shutterstock

Gaštany majú na rozdiel od príbuzných orechov minimum tuku, ani nie polovicu energie a veľa vody. Práve dozrievajú, tak neváhajte!

Gaštany obsahujú množstvo vitamínov a minerálov, podporujú činnosť mozgu, obličiek i srdca.Gaštany obsahujú množstvo vitamínov a minerálov, podporujú činnosť mozgu, obličiek i srdca.
Gaštany obsahujú množstvo vitamínov a minerálov, podporujú činnosť mozgu, obličiek i srdca.
Zdroj: Shutterstock

Huby vás diétne zasýtia. Majú málo tukov a veľa vlákniny, ale slušné množstvo vitamínov skupiny A, B, C, D, minerálov, bielkovín a esenciálnych aminokyselín, ktoré si telo nevie vyrobiť. Podhríb žlčový priaznivo vplýva na pečeň, šampiňóny na alergiu a uchovec bazový vás postaví na nohy po pôrode.