MENU
zdravy-zivot

Zhoďte 8 kíl len za dva týždne. Lockdown môže mať aj pozitívne stránky

Skvelá diéta, pri ktorej nebudete hladovať.

Súvisiace témy

Zdravý život

Zhoďte 8 kíl len za dva týždne. Lockdown môže mať aj pozitívne stránky

Za 14 dní sa zbavíte pekných pár kilogramov a to si môžete dať gumové medvedíky a poteší vás aj pohár vína. Nevyskúšate takú diétu?

Každá z diét v 14 - dňovom pláne je založená na inom stravovacom princípe, niektoré sa nevylučujú, iné si odporujú. Ak vyskúšajte všetky, budete v obraze a sama si utvoríte názor, ktorá vám najviac vyhovuje. Navyše schudnete. Pozor však na jojo-efekt. K predošlým stravovacím návykom sa už nevracajte, snažte sa stravovať ľahko, zdravo a pravidelne.

Platí pre všetky dni:

  • Soľte len mierne, lebo sodík v soli viaže tekutiny v tele a produkty látkovej premeny sa neuvoľnia z neho tak, ako by mali.
  • Na dochutenie používajte čerstvé bylinky, ktoré obsahujú potrebné sekundárne rastlinné látky.
  • Denne vypite minimálne dva litre vody, nesýtenej minerálky a bylinkové čaje, ak to konkrétna diéta dovoľuje.
  • Ak nebudete vládať pri tomto prísnom režime cvičiť, choďte aspoň na pravidelné prechádzky a doprajte si čo najviac relaxu.

1. DEŇ: DETOXIKAČNÝ 

ZHODÍTE: –1 kg
Začnite zľahka, srvátkovým dňom. Srvátka je nápoj s vysokou výživovou hodnotou. Odľahčí tráviaci trakt, pomôže vám zbaviť sa odpadových látok a podporí metabolizmus pri chudnutí. Obsahuje baktérie kyseliny mliečnej, ktoré zregenerujú črevnú flóru. Zároveň zásobí telo hodnotnými bielkovinami, minerálnymi látkami a vitamínmi. Je to vlastne zostatkový produkt pri výrobe tvarohu. Vzniká tak, že mlieko sa zámerne zrazí a tuhá časť, tvaroh, sa oddelí od tekutej žltkastej tekutiny, srvátky. Sušenú srvátku kúpite v lekárni aj v obchodoch.

Povolený hriech: Štvrtina ananásu, ktorý vďaka enzýmom podporí očistný proces.
Raňajky: jahodový nápoj
Rozmixujte 200 g jahôd s 300 ml nízkotučného srvátkového nápoja. 
Obed: uhorkový nápoj
Menšiu uhorku ošúpte, pokrájajte a rozmixujte so 400 ml srvátky a s hrsťou žeruchy. Ochuťte citrónovou šťavou, soľou, čiernym korením a karí.
Večer: kokteil z mladého jačmeňa
Zmiešajte 300 ml srvátky s 2 lyžicami šťavy z jačmeňovej trávy a s lyžicou posekanej pažítky.

2. DEŇ: VOLUMETRICKÝ 

2. deň: Dnes si smiete dať na tanier toľko, koľko zvládnete – s jediným obmedzením: Vaša strava bude pozostávať zo zeleniny a z ovocia. Favoritmi volumetrickej kuchyne sú objemové potraviny, ktoré obsahujú prirodzene veľa vody a vlákniny. Majú málo kalórií a nízky podiel tuku, veľa balastných látok a zasýtia vás na dlhší čas. Preto sú vhodné aj polievky.

Povolený hriech: Maximálne jedna až dve potraviny s vyššou energetickou hodnotou, napríklad celozrnný sendvič alebo ryža.
Raňajky: ovocný šalát s ovocím podľa vlastného výberu
Obed: miešaný zeleninový tanier
Pripravte si ho podľa možnosti z čo najviac druhov zeleniny. Ak máte pocit, že to nezvládnete bez prílohy, pridajte k nemu misku hnedej ryže alebo krajec celozrnného chleba.
Večera: paradajková polievka
Ošúpte a uvarte v zeleninovom vývare minimálne šesť paradajok. Ochuťte korením a bylinkami podľa chuti.2. deň: Dnes si smiete dať na tanier toľko, koľko zvládnete – s jediným obmedzením: Vaša strava bude pozostávať zo zeleniny a z ovocia. Favoritmi volumetrickej kuchyne sú objemové potraviny, ktoré obsahujú prirodzene veľa vody a vlákniny. Majú málo kalórií a nízky podiel tuku, veľa balastných látok a zasýtia vás na dlhší čas. Preto sú vhodné aj polievky.

Povolený hriech: Maximálne jedna až dve potraviny s vyššou energetickou hodnotou, napríklad celozrnný sendvič alebo ryža.
Raňajky: ovocný šalát s ovocím podľa vlastného výberu
Obed: miešaný zeleninový tanier
Pripravte si ho podľa možnosti z čo najviac druhov zeleniny. Ak máte pocit, že to nezvládnete bez prílohy, pridajte k nemu misku hnedej ryže alebo krajec celozrnného chleba.
Večera: paradajková polievka
Ošúpte a uvarte v zeleninovom vývare minimálne šesť paradajok. Ochuťte korením a bylinkami podľa chuti.
Zdroj: Shutterstock

ZHODÍTE: –0,5 kg
Dnes si smiete dať na tanier toľko, koľko zvládnete – s jediným obmedzením: Vaša strava bude pozostávať zo zeleniny a z ovocia. Favoritmi volumetrickej kuchyne sú objemové potraviny, ktoré obsahujú prirodzene veľa vody a vlákniny. Majú málo kalórií a nízky podiel tuku, veľa balastných látok a zasýtia vás na dlhší čas. Preto sú vhodné aj polievky.

Povolený hriech: Maximálne jedna až dve potraviny s vyššou energetickou hodnotou, napríklad celozrnný sendvič alebo ryža.
Raňajky: ovocný šalát s ovocím podľa vlastného výberu
Obed: miešaný zeleninový tanier
Pripravte si ho podľa možnosti z čo najviac druhov zeleniny. Ak máte pocit, že to nezvládnete bez prílohy, pridajte k nemu misku hnedej ryže alebo krajec celozrnného chleba.
Večera: paradajková polievka
Ošúpte a uvarte v zeleninovom vývare minimálne šesť paradajok. Ochuťte korením a bylinkami podľa chuti.

Pokračovať Ďalej (1/14)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Ako odučiť trojročného syna od spoločného spania v posteli?

Mnohé deti spia v spálni s rodičmi, aj keď sú už dostatočne zrelé byť vo svojej vlastnej izbe a posteli. Je pohodlné a príjemné neopustiť rodičovskú posteľ. Presný vek sa nedá určiť. Treba nájsť správny moment, keď bude synček schopný osamostatnenia. Rozprávajte sa s ním o zmenách, ktoré očakávate. Dohodnite sa, od ktorého dňa bude spať samo v posteli. Pred odchodom do postele sa uistite, že dieťa má vytvorené všetky podmienky pre dobrý spánok. Teplý kúpeľ, dobrá knižka a objatie môžu dieťaťu pomôcť rýchlo a ľahko zaspať. Dávajte mu drobné odmeny, napríklad body za to, ak zostane vo vlastnej posteli. Problém môže nastať s príchodom mladšieho súrodenca, ktorý bude spať vo vašej posteli. Starší môže ľahko žiarliť a budete to mať ešte ťažšie. Pomôcť môže viac spoločne stráveného času počas dňa.

čítať viac

Ako často si mám umývať zuby? Môže žuvačka nahradiť čistenie?

Ideálne aspoň dvakrát denne, teda ráno a večer, pričom treba myslieť na to, že to večerné čistenie je kľúčové. Čo sa týka času, správna doba je tá, počas ktorej si dokážete zuby dôkladne vyčistiť. Niekomu stačia 3 minúty, no niektorí ľudia potrebujú 30 minút. Kontrolórom, by mal byť váš jazyk. Po vyčistení zubov si ním prejdite po všetkých plôškach zubov. Ak budú dokonale hladké, je všetko v poriadku. Žuvačka je výborné riešenie, ale hneď po jedle. Neslúži ako náhrada zubnej kefky, pretože zuby nevyčistí, no zneutralizuje pH v ústach, čo je veľmi dôležité.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor