MENU
zdravy-zivot

7 signálov prezradí, čo práve chýba vášmu telu. Doplňte to!

Nech vám telo hlási čokoľvek, zeleninou a ovocím takmer nikdy nič nepokazíte. Naopak!

Súvisiace témy

Zdravý život

7 signálov prezradí, čo práve chýba vášmu telu. Doplňte to!

Bolieva vás hlava, lámu sa nechty, trápievajú vás kŕče a nafukovanie? Niekedy postačí len malá zmena jedálnička a problémy môžete vyriešiť.

Naše telo je priam zázračný mechanizmus, v ktorom všetko do seba úžasne zapadá. Dokáže sa dlho samo regenerovať a ak mu niečo chýba, tak nám to hlási. Vekom môžu byť tieto „hlášky“ trochu častejšie. Poznáte podľa príznakov, čo vaše telo potrebuje? Možno vás zorientuje nasledovný „ťahák“ s pár dobrými radami. 

Zadržiavanie vody v organizme

Zadržovanie vody v organizme znamená nerovnováhu medzi draslíkom, fosforom a sodíkom. Treba sa vyhýbať soleným jedlám a polotovarom, ktoré obsahujú soli viac ako treba. Znížiť treba aj príjem cukrov a škrobov, čiže výrobkov z bielej múky, bielej ryže, sladkostí. Naopak doplniť treba draslík. Vhodné potraviny sú kokos, olivy, broskyne, slivky, figy, mandle, vlašské orechy, špenát, koriander, ľanové semienka. A nezabúdajte na vodu!  

Pokračovať Ďalej (1/8)

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia