MENU
zdravy-zivot

6 tipov, ako podporiť tvorbu kolagénu v tele

Ilustračné foto.
Zdravý život

6 tipov, ako podporiť tvorbu kolagénu v tele

Kolagén je prezývaný aj bielkovinou mladosti. Je to základná stavebná bielkovina, dokonca predstavuje až 30% všetkých bielkovín v tele a 70% bielkovín kože

Kolagén je prezývaný aj bielkovinou mladosti. Je to základná stavebná bielkovina, dokonca predstavuje až 30% všetkých bielkovín v tele a 70% bielkovín kože. 

V mladosti nám nechýba, naše telo si ho totiž dokáže vyprodukovať dostatok. Tak, ako starnutie je prirodzenou súčasťou života, aj úbytok kolagénu so stúpajúcim vekom nezastavíme. Objavujú sa vrásky, zhoršuje sa kvalita vlasov a nechtov, objavia sa pigmentové škvrny a dehydrovaná pokožka. Existuje však trik, ako starnutie trošku oklamať a spomaliť jeho prejavy správnou dávkou kolagénu. Prinášame vám niekoľko rád, ako môžete podporiť tvorbu kolagénu vo vašom tele.

Zdravých tukov sa báť nemusíte

O zdravých tukoch ste už možno počuli. Okrem iných benefitov pre naše zdravie dokážu tieto potraviny pomôcť zvýšiť tvorbu kolagénu v našom tele. Zaraďte do jedálnička ryby, najmä lososa a tuniaka. Zdravý snack v podobe výberu rôznych druhov orechov alebo avokáda je tá správna voľba. K tomu za lyžicu ľanových semienok do jogurtu, a okrem vlákniny a zdravých tukov ste sa práve zásobili aj dávkou omega-3 mastných kyselín. 

C-čko nielen v zime

Vitamín C sa nám spája hlavne s imunitou a zimným chrípkovým obdobím, kedy ho servírujeme povinne celej rodine. Ako ale súvisí C-čko s kolagénom? Vitamín C pomáha správnemu vstrebávaniu kolagénu v tele a vďaka tomu ho naše telo vie čo najlepšie využiť, aby pomohol presne tam, kde je to potrebné. Môžete C-čko užívať vo forme tabliet, ale väčšinou stačí, ak siahnete po ovocí a zelenine, ktoré ho obsahujú naozaj dostatok.

Červenú zelenine! Ale nie tak doslova

Červená zelenina a ovocie sú výborným zdrojom antioxidantov. Na výber máme naozaj všeličo, stačí siahnuť po tom, čo nám chutí, a ostatné je príjemný bonus. Paprika, mrkva, cvikla, ale aj jahody a rajčiny, všetky tieto pochúťky vedia podporiť tvorbu kolagénu a zároveň obsahujú množstvo zdraviu prospešných vitamínov.

Nezabudnite na tmavozelenú

Ďalšími úžasnými zdrojmi vitamínov a antioxidantov sú napríklad špenát, kel, kapusta, zelená paprika či fazuľky. Pri ich pravidelnej konzumácii dokážu produkcii kolagénu pomôcť. A keď už sme pri tej zelenej, nesmieme zabudnúť na zelený čaj. Ak ho nemáte radi, pomôže aj kvalitný biely čaj, ideálne sypaný. 

Jedni ju nenávidia, iní milujú

Reč je o silnom vývare z kostí a koží, zvanom aj huspenina. Nie každý ju má rád, hlavne pre jej rôsolovitú štruktúru. Ak ju milujete, dobre pre vás. Obsahuje veľké množstvo kolagénu, preto je dobré pripraviť si ju častejšie ako raz za rok. Varí sa väčšinou z bravčového, ale aj hovädzieho mäsa a po jej vychladnutí vznikne tuhá želatína.  

Doplnky výživy

Ak si nie ste istí, či dostatočne pomáhate svojmu telu stravou, môžete si doplnenie kolagénu poistiť kvalitným doplnkom výživy. Vyskúšajte Inca Collagen, 100% čistý prírodný kolagén, pôvodom z morských rýb. V jednej dávke dodáte telu až 3000mg hydrolyzovaného kolagénu vo forme prášku, ktorý jednoducho rozmiešate vo vode. Navyše je bio-aktívny, to znamená, že sa molekulárnou štruktúrou najviac podobá nášmu ľudskému kolagénu. Pri jeho pravidelnom užívaní dokáže zlepšiť kvalitu vlasov a nechtov, vie vyhladiť drobné vrásky aj zosvetliť pigmentové škvrny. Navyše spevňuje a hydratuje pokožku.

6 tipov, ako podporiť tvorbu kolagénu v tele6 tipov, ako podporiť tvorbu kolagénu v tele

Inca Collagen nájdete v každej dobrej lekárni alebo na www.incacollagen.sk . Samozrejme, nezabúdajte na pestrú a vyváženú stravu, ktorá má vplyv nielen na tvorbu kolagénu, ale aj na celkové zdravie a kvalitu života.

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Prečo ma kríže nezačnú bolieť hneď po väčšej fyzickej námahe?

Ľudské telo je nastavené tak, aby odolávalo rôznym ochoreniam spúšťaním obranných mechanizmov. Vďaka dobrej imunite nemusí každý ochorieť na chrípku či iné infekčné ochorenie. Podobné je to aj s pohybovým aparátom. Každý z nás má inú toleranciu na fyzickú záťaž či cvičenie, preto aj reakcie na ne sú veľmi individuálne. Dôležitým faktorom je aj aktuálny klinický nález chrbtice, od ktorého tiež závisí, či sa už vyčerpali kompenzačné mechanizmy a objaví sa bolesť, ktorá signalizuje, že niečo nie je v poriadku.

Predpokladám, že u vás už nastali nejaké zmeny na chrbtici a preto vás trápia problémy po záťaži. Keďže nemám bližšie údaje o vašom veku a zdravotnom stave, môžem vám len všeobecne odporučiť odborné vyšetrenie. Po ňom by mala nasledovať eliminácia rizikových a spúšťacích faktorov, ktoré vás znepokojujú, prípadne preliečenie a rehabilitácia.

čítať viac

Dcérka vykakala krvnú zrazeninu. Čo to je? Mám sa báť?

Prímes krvi v stolici môže a nemusí signalizovať závažný problém. Pri náleze krvi je vždy potrebné zhodnotiť celkový stav dieťa a hľadať ďalšie príznaky. Ak je prítomná krv v malom množstve na povrchu stolice, zvyčajne sa jedna o fisúru - drobnú trhlinu sliznice konečníka. Krv je vtedy jasno červená. Ak je stolica tmavá ide o natrávenú krv z horných častí tráviaceho traktu, prípadne prehltnutú krv pri ragádach na prsníku. Krv vo vnútri stolice môže byť následkom alergie na bielkovinu  kravského mlieka, ale aj následkom  krvácivej choroby novorodencov spôsobenej  nedostatkom vitamínu K. Ak má dieťa teplotu, krvavé hlieny v zelenej stolici môžu byť prejavom infekcie najčastejšie Campylobacter. Vo vašom prípade mohlo ísť o drobnú ragádu na prsníku u vás a dcérka s mliečkom vypila aj krv z poškodenej cievy.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor