Organizmus vám to jednoducho spočíta. „Ak máte málo spánku, veľa stresu, stravujete sa prevažne rýchlym občerstvením a väčšinu dňa prežijete v uzavretom priestore, patríte k rizikovej skupine, ktorá má oslabený imunitný systém. Na jeho podporu určite nepostačí čaj s tymiánom, šalviou, zázvorom a citrónom, ani porcia kyslej kapusty,“ upozorňuje výživová poradkyňa Katarína Grich. V tejto situácii si to vyžaduje zmenu životného štýlu. Ako si dobrovoľne oslabujete imunitu?

1. Stres

Vypäté situácie znamenajú väčšiu spotrebu vitamínov. „Už desaťminútvý intenzívny stres si vyžiada dávku vitamínu C, ktorá by za bežných podmienok pokryla jeho celodennú potrebu. Zároveň stres podporuje ukladanie energie vo vnútrobrušnom tuku, ktorý je štvornásobne aktívnejší na tvorbu zápalových hormónov,“ pridáva ďalšie fakty odborníčka. „Tie prispievajú k prestimulovaniu imunitného systému, ktorý je potom náchylnejší na infekcie.“ Pre organizmus je ešte horší dlhodobý, chronický stres. Nastupuje vtedy, keď nasleduje jedna vypätá situácia za druhou a nemáte čas alebo neviete relaxovať. Nadobličky pri ňom produkujú kortizol, ktorý spomaľuje trávenie a oslabuje imunitu. Adrenalín zase zvyšuje hladinu cukru v krvi i vysoký krvný tlak. Snažte sa naučiť oddychovať a pravidelne si čistite hlavu. Ak si s tým neviete rady, pokojne navštívte odborníka, nie ste v tom sami.

Čo ešte oslabí imunitu?  ►►►