MENU
zdravy-zivot

TOP 11 najzdravších jesenných druhov ovocia a zeleniny

Na ktorú sezónnu potraviny nedáte dopustiť?
Zdravý život

TOP 11 najzdravších jesenných druhov ovocia a zeleniny

Ani vy nedáte dopustiť na jesennú tekvicovú polievku? Pritom tekvica nie je ani zďaleka jediná zdravá sezónna potravina, na ktorej si v tomto období môžete pochutnať.

1. Jablko

Typické jesnné ovocie, ktoré je bohaté na antioxidanty a vitamín C, ktorý pomáha posilniť imunitný systém. Jablká majú okrem toho aj vysoký obsah prebiotického pektinu, ktorý napomáha vyživovať bakteriálne bunky a tiež znižovať hladinu cukru v krvi.

Jablká sú skvelým pomocníkom pri tráviacich ťažkostiach. Máte problém so zápchou? Kúsok jabĺčka to vyrieši. Konzumácia jemne poduseného jablka vám zase pomôže zastaviť hnačku. Stačí ak si doprajete 1 jablko denne a budete sa cítiť a aj vyzerať lepšie. Vedeli ste, že jablko hydratuje, rovnako ako čistí pokožku? 

Pokračovať Ďalej (1/11)

Súvisiace články

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia