Vonkajšie prostredie má na pleť určite veľký vplyv, ale množstvo vecí možno vykompenzovať zdravou životosprávou. Ak sa k negatívnym vplyvom prostredia pridá fajčenie či pravidelné večierky s potokom alkoholu, pleť sa vám nepoďakuje. Pleť ochráni aj vhodný krém, ale ešte viac sa poteší živinám, ktoré jej dodáte zvnútra. Americkí dermatológovia si posvietili najmä na tri vitamíny.

Zatočte s celulitídou priamo doma. Stačí robiť obyčajné veci

Krájajte papriky

Pleť ocení vitamín C, ktorý bojuje proti voľným radikálom a aktívne sa podieľa na regenerácii kože. Zodpovedá aj za produkciu kolagénu. Denná dávka tohto vitamínu by sa mala pohybovať okolo 100 mg. Pokryje ju napríklad 100 g čerstvej papriky, ktorá patrí k najbohatším zdrojom céčka. Rozmýšľate, že siahnete po výživových doplnkoch? Najideálnejšie je prijímať výživné látky z pestrej stravy.

Pozrite sa ako na tvári pribúdajú vrásky ►►►


Zdroj videa: www.youtube.com/Faltenefrei

 

Antioxidant v oleji

Druhým dôležitým vitamínom je éčko. Dôslednejšie by ste mali dbať na jeho príjem najmä, ak máte suchú pleť. Rovnako ako céčko, aj vitamín E je potvrdeným antioxidantom. Jeho denný príjem by sa mal pohybovať medzi 11 až 15 mg. Najviac sa ho vyskytuje v orieškoch, semienkach, ale aj v oleji. Dennú dávku pokryjete napríklad 5 polievkových lyžíc olivového oleja. 

VIDEO: Doprajte chrbtu 6 minútový rituál a nebude bolieť

Nebojte sa déčka

Hoci sa mnohí slnku vyhýbajú, pokožka potrebuje aj dávku vitamín D. Pri mnohých ochoreniach môže dokonca pokožku aj vylepšiť. Až 80% odporúčanej dennej potreby vitamínu D môže pokryť pobyt na slnku. Nemusíte sa však obávať spálenia. Na to, aby ste doplnili zásoby stačí 10 až 20 minút denne, pokojne aj zrána či podvečer. Vitamín D však obsahujú aj živočíšne potraviny, najmä pečeň a ryby. Nájdete ho však aj vo vajíčkach.

Čítajte aj: