MENU
rodina-a-tehotenstvo

Nevoľnosť v tehotenstve môže vyvolať potrat. Dôležitý minerál majte poruke

Nevoľnosť neprechádza? Vyhľadajte radšej lekára.
Rodina a tehotenstvo

Nevoľnosť v tehotenstve môže vyvolať potrat. Dôležitý minerál majte poruke

Proti únave, zápche i nevoľnosti. Jeden minerál vyrieši vážne tehotenské problémy. Ak chýba, je problém.

Hormonálne zmeny v tehotenstve môžu byť príčinou nevoľnosti a vracania, ktoré sa vyskytuje na začiatku tehotenstva. Väčšinou sa stráca príchodom druhého trimestra. „Úplne sa nevoľnosti asi nezbavíte, ale môžete ju zmierniť napríklad častejším prijímaním potravy v menších dávkach. Ráno, predtým ako vstanete z postele, si dajte suchár či sušienku,“ radí vedúca sestra na II. Gynekologicko – pôrodníckej klinike Fakultnej nemocnice  s poliklinikou F.D. Roosevelta v Banskej Bystrici Elena Drapáčová.

8 signálov, že tehotenstvo NIE JE okej. Aj štvorku prehliadate?

Z nevoľnosti potrat

Ak je nevoľnosť silná a nadmerne vraciate, navštívte lekára. Neutíchajúce vracanie môže spôsobiť úbytok hmotnosti a dehydratáciu. Napínanie na  vracanie dráždi maternicu a môže vyvolať kontrakcie maternice, ktoré zapríčinia potrat či predčasný pôrod. „Únavou, podráždenosťou, ospalosťou, bledosťou či celkovou slabosťou sa prejavuje nedostatok železa. Môže prispieť k zvýšenej frekvencii potratov alebo predčasných pôrodov či spomaleniu rastu plodu," vysvetľuje. Aby bol prísun železa adekvátny,  odporúča konzumovať kvalitné hovädzie, bravčové a hydinové mäso, strukoviny, celozrnné potraviny, orechy, zeleninu, ovocie, červenú  repu. Absorpcii železa pomáha vitamín C a naopak ju spomaľuje tanín v čiernom čaji či kofeínové nápoje. 

► VIDEO: Pozrite sa, prečo telo bez železa trpí

Proti páleniu záhy a zápche

Najmä v treťom trimestri sa spomaľuje trávenie, čo spôsobuje pálenie záhy a niekedy až bolesť žalúdka. Príčinou je znížené napätie  svalstva zvierača pažeráka, ktoré sa pomalšie uzatvára a tak sa  žalúdočná kyselina vracia späť a spôsobuje nepríjemné pálenie. „Ženám  vždy radím, aby nejedli tesne pred spaním, obmedzili citrusy  a čokoládu. Ak začne záha páliť, problémy zmierni šťava zo surového zemiaka, mandle aj medovkový čaj," odporúča Drapáčová.  „Aj žuvanie žuvačky po jedle môže pomôcť. Pálenie záhy môžete ovplyvniť a zmierniť tým, že si počas spánku dáte hlavu do vyššej polohy,“ dodáva.

Počas tehotenstva telo pohlcuje viac tekutín, vďaka čomu sa spomaľuje peristaltika čriev. Tehotné tak môže potrápiť aj zápcha. Dôležité je preto prijímať dostatok tekutín. Odborníčka  odporúča vodu alebo zelený čaj. Jedzte aj ovocie, zeleninu, vlákninu, kyslomliečne produkty, sušené slivky či ľanové semiačka. Rozhodne nie preháňadlá. 

Čítajte aj: 

Tehotenstvo

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Syn nevypije nič, čo je bez cukru. Kedy sa mu to odrazí na váhe?

Pravdou je, že už konzumácia pollitra sladených nápojov vedie k ďalším negatívnym dopadom na zdravie, lebo zvyšuje riziko vzniku cukrovky, zvýšenej hladine trigklyceridov v krvi a teda aj srdcovocievnych ochorení. U mladých ľudí, ktorí sú aktívni a športujú nemusí nutne konzumácia sladených nealkoholických nápojov viesť k nadváhe či obezite. Častokrát je ich pitie aj spoločensky podmienené, najmä v kolektívoch mladých ľudí, ktorí často obľubujú aj energetické nápoje. Skúste syna motivovať konzumovať skôr ochutené minerálky a samozrejme stále platí, čo doma nie je sa nezje a nevypije.

čítať viac

Môže byť dcérka v noci taká hladná?

Myslím, že to od nej chcete priskoro. Nepíšete, či spíte v jednej miestnosti alebo v jednej posteli, či dojčíte, alebo nie. Myslím si, že hladná určite nebude, vyžaduje si skôr vašu prítomnosť. Prvé tri roky života od nich nemôžete očakávať dokonalý spánkový režim. Rodičia sa však snažia, aby dieťa prespalo celú noc čím skôr, sú nervózni, keď sa im to nedarí a to všetko potom prenášajú na svoje deti. Spánku dieťatko nemusíte učiť. Pomôcť mu zaspať a zabezpečiť pokojný spánok ale môžete. Dieťa vyžaduje počas spánku blízkosť niektorého z rodičov. Odstráňte z jeho blízkosti zbytočné rušivé vplyvy, Vypnite televíziu, uberte na množstve podnetov, choďte viac do prírody. Dieťa sa pred spánkom potrebuje uvoľniť, zbaviť emócií. Vôbec nie je na škodu, ak si pred spánkom i poplače, avšak vo vašej prítomnosti, nie osamote. Nepohoda medzi matkou a otcom takisto na dieťa nepôsobí najlepšie. Veľmi dôležitá je pravidelnosť, teda chodiť spať v rovnakom čase. Ak nič nepomáha, zoberte dieťa k sebe do postele a spite spolu. Tak to funguje všade v prírode.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor

Diskusia