MENU
rodina-a-tehotenstvo

Lepšia ako plastika je tvárová gymnastika

Lepšia ako plastika, je tvárová gymnastika.
Zdroj: Sxc.hu
Rodina a tehotenstvo

Lepšia ako plastika je tvárová gymnastika

Herečka Petra Molnárová si precvičuje mimiku viac ako dosť. V bežnom živote však väčšina z tvárových svalov drieme. Ak ich rozhýbete, zredukujete vrásky a zabojujete proti spadnutým viečkam!

Odborníci na tvárovú gymnastiku vychádzajú z teórie, že mimické svaly sa musia precvičovať rovnako ako všetky ostatné. Keď sa tak nedeje, ochabujú. Tvár pozostáva približne
z tridsiatich svalov. Tie, čo bežne používate, podčiarknu váš výraz. Cieleným tréningom vyhladíte ich stopy. Vraštíte pravidelne čelo? Pri tvárovej gymnastike si ho budete naopak naťahovať, a tak vyvážite zlozvyk. Grimasy či jemné ťahy prstami výborne prekrvia pokožku. Vďaka tomu sa zlepší jej vyživovanie a podporí sa regeneračná schopnosť buniek. Zároveň stimulujete lymfatický systém a odbúrate stres, ktorý sa často podpisuje pod opuchy viečok. Pravidelným cvičením vyhráte nad dvojitou bradou a zjemnia sa vám aj vrásky.

PRI CVIČENÍ SI SADNITE
Tréning zaraďte k rannej alebo večernej hygiene. Ideálne po vyčistení pleti, aby vám
zvyšky špirály nedráždili oči. Postupne bude tvárová gymnastika takou samozrejmosťou ako odličovanie. Pri precvičovaní svalov tváre môžete stáť alebo sedieť podľa toho, čo je pre vás pohodlnejšie. Zo začiatku používajte zrkadlo. Tak zistíte, či svaly zapájate správne. Cez týždeň si vyhraďte desať minút, cez víkend môžete čas zdvojnásobiť. Predtým, ako si priložíte dlane na tvár, pošúchajte ich, aby sa zohriali.
S tréningom nečakajte do tridsiatky. Bez výčitiek začnite v mladšom veku, keď je pleť pružná a svieža. Cieleným tréningom spomalíte prehlbovanie vrások. Tvárovú gymnastiku tvorí množstvo cvikov i druhov masáží. Nájdete ich nielen v knihách, ale môžete sa ich naučiť i na špeciálnych kurzoch. Určite nadobro nezastavíte starnutie, vrásky však nebudú také hlboké, pleť bude mať zdravšiu farbu a nebude nepekne ovisnutá. Aj v tomto prípade je najdôležitejšia pravidelnosť cvičenia

Ústa
Našpúľte pery, akoby ste niekomu posielali bozk. V krajnej polohe by ste mali okolo úst pociťovať mierne napätie. Vydržte päť sekúnd, pery uvoľnite a opakujte päťkrát.

Položte ukazováky na kútiky úst. Potom ich ťahajte nahor, v polohe vydržte päť sekúnd. Pery uvoľnite a opakujte päťkrát.

Brada
Prirodzene zdvihnite hlavu, pod bradu si podložte dlaň. Potom po nej asi desať sekúnd jemne klopkajte prstami, akoby ste si aplikovali krém. Už tento nepatrný pohyb danú oblasť prekrví.

Vystrite sa. Bradu ťahajte vpred a nahor. V spodnej časti brady a krku by ste mali cítiť napätie. Zvyšok tela je počas cviku pevne na mieste, nedvíhajte ani plecia. V polohe vydržte päť sekúnd uvoľnite sa a opakujte päťkrát.

Oči
Poriadne otvorte oči a krúžte nimi z pravej strany do ľavej. Všetko zopakujte so zatvorenými očami. Cvičte päťkrát.

Ukazováky položte pod obočie, prostredníky pod oči. Jemne ťahajte obočie nahor. Potom tlak povoľte a zavrite oči. Otvorte ich a opakujte desaťkrát.

Zatvorte oči, palce položte na horné viečko
a zatlačte na koreň nosa. Vydržte päť sekúnd a tlak uvoľnite.

Čelo
Položte dlaň na vrch hlavy, prsty dajte na čelo. Jemne
pritlačte a kožu ťahajte v smere rastu vlasov. Vydržte
päť sekúnd, tlak uvoľnite a opakujte päťkrát.

Spodnú časť dlaní  priložte k spánkom. Potom ťahajte kožu dozadu a nahor.
Vydržte päť sekúnd, tlak uvoľnite a opakujte päťkrát.

Líca
Priložte si dlane na líca a nafúknite ich. Prsty pritlačte na líca, vzduch sa snažte udržať vo vnútri. Vyfúknite a opakujte päťkrát.

Pozrite sa do zrkadla a ukazováky priložte na nosovo-ústne ryhy. Usmejte sa a zatlačte na vrásky. Zároveň ich ťahajte zľahka do vonkajšej strany. V pozícii zostaňte päť sekúnd, uvoľnite sa a opakujte päťkrát.

 

Video

Poradňa zdravia

Zobraziť

Mám hraničné hodnoty tlaku. Kedy treba začať liečbu?

Hodnoty tlaku krvi nie sú rovnaké u toho istého človeka počas celého dňa. Vplýva naň veľa faktorov. U dospelých sa ako normálny  tlak  krvi uvádza hodnota 120/75 - 80 mmHg. Hraničný tlak krvi je medzi 130 -139/80 - 90 mmHg a za hypertenziu I. stupňa sa považuje opakovane nameraný tlak krvi 140 -160/90 -100 mmHg. Pre správne meranie treba zabezpečiť základné podmienky - seďte predtým bez stresu a predchádzajúcej fyzickej aktivity minimálne päť minút a nebuďte veľmi najedená ani hladná. Tlak si merajte dva až tri razy týždenne v rôznych časoch, nielen ráno po zobudení.

S liečbou zvýšeného tlaku krvi by ste mali začať, ak ste si viac týždňov po sebe namerali takmer vždy zvýšené hodnoty. Objednajte sa k všeobecnému lekárovi. Niekedy sa vám sestrička v ambulancii nameria zvýšené hodnoty tlaku krvi, ktoré sa odlišujú od nameraných v domácom prostredí. Môže ísť o syndróm bieleho plášťa. Aj v tomto prípade je potrebné začať cielenú liečbu s primeranou dávkou a kombináciou liekov. Na potvrdenie hypertenzie mimo ambulancie lekára je často nevyhnutné vykonať 24-hodinové monitorovanie tlaku krvi, ktoré sleduje tlak aj počas noci, keď spíte. Až tento výsledok niekedy definitívne odhalí hodnoty tlaku krvi.

Pri hraničných hodnotách krvného tlaku odporúčame diétne a režimové opatrenia. Znížte konzumáciu kuchynskej soli, ale pozor, je prítomná  takmer v každom jedle, najmä v kupovanom. Znížte hmotnosť, prestaňte fajčiť a začnite s pravidelným aeróbnym cvičením, napríklad pravidelnou rýchlejšou chôdzou v trvaní 30 až 45 minút aspoň tri- až päťkrát týždenne. Pravidelne užívajte magnézium.

čítať viac

Kedy začína dieťa samé chodiť? Dcéru musím držať za ruky, bojím sa o jej kĺby

Ak je vyšetrenie bedrových kĺbikov v poriadku a nie je diagnostikovaná dysplázia, netreba nič riešiť. Svalový aparát vašej dcérky je pravdepodobne taký silný a  dobre tonizovaný, že sa „odváži" vertikalizovať, teda vzpriamiť. Iné je, ak sa by sa pri vyšetrení bedrových kĺbov zistil patologický nález. V takom prípade sa držte rád lekára.

Rodičia alebo starí rodičia majú neraz pocit, že deťom, ktoré sa učia chodiť, vykĺbia ruky v ramenách. Nemajte obavu, kĺbiky malých deti sú hypermobilné. Zriedka sa stane, že „preskočí" jemná šľacha v lakťovom kĺbe. Je to bolestivý stav, ktorý sa musí zreponovať, aby sa šľacha vrátila na správne miesto. Môže sa to stať vtedy, keď dieťa ťaháte za jednu rúčku, ono zakopne a vy ho reflexne prudko vytiahnete hore. Je vhodnejšie, ak pri nácviku chodenia držíte  dieťa za obe ruky, prípadne pod ramenami.

Nie všetky deti fungujú podľa učebníc. Niektoré fázy vývoja - lozenie, sedenie či státie - si vymenia. Napríklad, najprv naučia stáť a až potom začnú loziť štvornožky či sedieť. Iná situácia je, ak je dieťa je hypotonické a má neurologický problém. V takom prípade musí absolvovať pravidelnú rehabilitáciu.

čítať viac
doktor

Opýtajte sa
odborníka

Poraďte sa s našimi
odborníkmi.

Položiť otázku

Opýtajte sa odborníka

Poraďte sa s našimi odborníkmi.

Položiť otázku
doktor