To, že deti komunikáciou na sieťach v skutočnosti prichádzajú o skutočné vzťahy, môžeme podľa vedcov z Ohio State University pomaly a isto zaradiť medzi mýty vyplývajúce z predsudkov.

Sú na tom podobne

Porovnali výpovede učiteľov a rodičov o sociálnych zručnostiach detí navštevujúcich škôlku ešte v roku 1998, teda šesť rokov pred Facebookom, s chodiacimi do školy v roku 2010, kedy debutoval prvý ipad. Výsledky ukázali, že v hodnotených kategóriách ako schopnosť vytvoriť a udržať si kamaráta, vychádzať s ľuďmi, ktorí sú odlišní, schopnosť sebakontroly či ovládať emócie, boli obe skupiny detí na tom podobne.

Paradoxný pohľad? Ani nie. Mobily a sociálne siete dnes vraj podporujú narcizmus.Paradoxný pohľad? Ani nie. Mobily a sociálne siete dnes vraj podporujú narcizmus.
Paradoxný pohľad? Ani nie. Mobily a sociálne siete dnes vraj podporujú narcizmus.
Zdroj: Shutterstock
Vo všetkých porovnaniach sa sociálne zručnosti javili rovnaké alebo dokonca ešte trochu lepšie u detí narodených neskôr.
 

Vo všetkých porovnaniach sa sociálne zručnosti javili rovnaké alebo dokonca ešte trochu lepšie u detí narodených neskôr. Predpoklad, že deťom vystavenie obrazovkám vo vývine sociálnych zručností škodí, je mylný,“ priznáva Douglas Downey, profesor sociológie a vedúci štúdie, že po rokoch musel dať za pravdu aj vlastnému synovi, ktorý ho k štúdii inšpiroval. Ba deti s najvyšším nameraným časom stráveným na četoch boli sociálne porovnateľne vyspelé v oboch vekových skupinách.

Mierne negatívny dopad Downey zaznamenal iba v prípade, že deti četovali a hrali počítačové hry počas dňa veľmi často. „Každá generácia má tendenciu znepokojovať sa v súvislosti s mladšou. Je to starý príbeh,“ uzatvára profesor, že rovnakú morálnu paniku pred technológiami v minulosti vyvolal napríklad prvý telefón či automobil.